میلان – آتالانتا‌‌‌؛ جذاب‌های ایتالیا

  • کد خبر : 123833
  • 03 مرداد 1399 - 11:21
میلان – آتالانتا‌‌‌؛ جذاب‌های ایتالیا

به گزارش نیوز، یوونتوس؟ اینتر؟ لاتزیو؟ جذاب‌ترین تیم‌های حال حاضر فوتبال ایتالیا اینها هستند؟ نه، به‌نظر اشتباه می‌کنید. میلان و آتالانتا با نتایجی فراتر از انتظارشان همه را غافلگیر کرده‌اند. در نتیجه، نبردشان در هفته سی‌وششم سری A ایتالیا که ساعت ۰۰:۱۵ بامداد شنبه برگزار خواهد شد، به شدت هیجان‌انگیز خواهد بود.

میلان‌‌‌؛ سرانجام خوشبختی رسید؟
آقای استفانو پیولی، شما تا سال ۲۰۲۲ در میلان ماندگار هستید. پس از کش‌وقوس‌های فراوان، سرانجام پیولی که خیلی مورد اعتماد هواداران میلان نبود، رضایت باشگاه را جلب کرد و قراردادش تمدید شد. اتفاقی عجیب و غیرمنطقی هم نبود. هم رالف رانگنیک از قبول کردن مربیگری میلان انصراف داد، هم ‌تیمی که در دوران پساکرونا شکست نخورده طبیعتاً تصمیم به تغییر مربی نمی‌گیرد. میلان از ۲۲ ژوئن که مسابقات از سر گرفته شده در سری A موفق شد ۷ بازی را ببرد و تنها در ۲ بازی مقابل رقبا به تساوی رسید. رکوردی فوق‌‌‌‌العاده برای تیمی که عادت داشته‌ایم سالیان اخیر همیشه کنار اسمش واژه «بحران» را بیاوریم. حالا با رسیدن روزهای خوشبختی، هواداران میلان امیدوارند این روزهای خوب ادامه‌دار باشد. واقعیت امر این است میلان پیش از این در سال‌های گذشته با نتایج خوب مقطعی قرارداد مربیانش را تمدید کرده اما پس از تمدید نتایج خوبی گرفته نشده است. شانس روسونری برای رسیدن به لیگ اروپا زیاد است، اگرچه برای دومین تیم پرافتخار لیگ قهرمانان اروپا حضور در تورنمنت درجه ۲ بین‌المللی قاره‌سبز راضی‌کننده نیست اما در شرایط فعلی مجبورند به این مورد تن دهند. با بهبود وضعیت هم احتمال ماندن ستاره‌ای کهنه‌کار اما تأثیرگذار مثل زلاتان ایبراهیموویچ بیشتر شده. گذشته از تمام اتفاقات اخیر در باشگاه میلان، در نبرد با آتالانتای قدرتمند در پی تلافی شکست عجیب و سنگین بازی رفت است. باختی که حتی باعث شد پس از آن زمزمه اخراج زودهنگام پیولی شنیده شود. پیولی پس از تمدید در این دیدار انگیزه بالایی دارد.

آتالانتا‌‌‌؛ مهماتی که تمامی ندارد
شاید اگر دو سال پیش کسی به شما می‌گفت آتالانتا برای دو فصل متوالی بهترین خط حمله ایتالیا را خواهد داشت و حتی فصلی می‌رسد که ۱۰۰ گل می‌زند، قطعاً واکنش‌تان این جمله بود: «دیوانه شده‌ای؟!» اما واقعیت ماجرا این است که بعد از کسب عنوان بهترین خط حمله فصل قبل، این فصل هیچ تیمی در فاز تهاجمی حتی به گرد پای تیم جانپیرو گاسپرینی هم نرسیده است. عجیب اما واقعی است، یوونتوس با در اختیار داشتن کریستیانو رونالدو ۲۳ گل کمتر از آتالانتا زده! ۹۵ گل زده برای «لادئا» ثبت شده و در آستانه ۱۰۰ گله شدن هستند. ۳ مرتبه ۷ گل، یک مرتبه ۶ گل و ۲ مرتبه ۵ گل به رقبا زده‌اند. عجیب نیست؟ حتی قدرتمندترین تیم‌های اروپا هم کمتر چنین رکوردی می‌زنند. از اقتدار آتالانتا در خط حمله که بگذریم، باید به این نکته اشاره کنیم که گاسپرینی تیمی برنده ساخته. از ۲۰ ژانویه و شکست عجیب مقابل اسپال ته‌جدولی دیگر شکست نخورده‌اند و این آمار به ۱۵ بازی رسیده. باخت در بازی‌های کوچک اگر رخ نمی‌داد شاید الان آتالانتا، یووه را در مسیر قهرمانی به چالش می‌کشید. اگر فصل آینده آتالانتا بین مدعیان قهرمانی باشد، دیگر شگفت‌زده نخواهیم شد. مهمات تیم گاسپرینی تمامی ندارد. با این حال آمار دفاعی آتالانتا چنگی به دل نزده و در صورتی که در این خط آبی‌ومشکی‌ها تقویت شوند، می‌توانیم حتی از ابتدای فصل آینده آنها را بین بزرگان و مدعیان قرار بدهیم. به یاد داشته باشید آتالانتا هیچ‌گاه در سری A نایب‌قهرمان هم نشده و این فصل هم اگر دوم شوند برای‌شان تاریخی خواهد بود. تنها قهرمانی آتالانتا در سطح اول فوتبال ایتالیا به قهرمانی در کوپا ایتالیای فصل ۱۹۶۳-۱۹۶۲ برمی‌گردد.

آخرین جدال
آتالانتا ۵ – میلان صفر! باورتان می‌شود تیمی میلان را حتی در بدترین شرایط هم این‌گونه تحقیر کرده باشد؟ در بازی رفت این فصل سری A شاگردان جامپائولو ۵ گل به میلان زدند. کاستانیه، پاشالیچ، ایلیچیچ (۲ مرتبه) و موریل برای آتالانتا گلزنی کردند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=123833

ثبت نظر

-