نامه اعتراض ایران به تهدید آمریکایی هواپیمای مسافربری ماهان به شورای امنیت می رود

  • کد خبر : 123789
  • 03 مرداد 1399 - 10:24
نامه اعتراض ایران به تهدید آمریکایی هواپیمای مسافربری ماهان به شورای امنیت می رود
به گزارش نیوز،

پس از آنکه مجید ت خت روانچی روز پنج شنبه در یک تماس تلفنی اضطراری با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، تاکید کرد چنانچه هر حادثه ای در مسیر  برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد جمهوری اسلامی ایران  آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت، خبرنگار نیوز اطلاع کسب کرد که قرار است به زودی ایران طی نامه‌ای مراتب اعتراض و جزئیات این حادثه را به سازمان ملل متحد اعلام کند.

اخبار بین الملل- این نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان ارسال خواهد شد تا به عنوان سندی در این سازمان بین‌المللی ثبت شود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با حادثه تهدید هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود، اظهار کرد: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.  

وی افزود: در عین حال در تماس مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با آقای گوترش دبیرکل آن سازمان صراحتاً تأکید شده است که چنانچه هر حادثه ای در مسیر برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد، جمهوری اسلامی ایران آمریکا را مسؤول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سوئیس در تهران نیز داده شده است.

این دو جنگنده با ایجاد مزاحمت برای هواپیمای ماهان در آسمان لبنان، موجب شدند به برخی از مسافران این پرواز آسیب برسد.

بر اساس اعلام خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان، دوجنگنده ای که پنجشنبه شب این هواپیما را در آسمان سوریه تهدید کرده اند، آمریکایی بوده اند.

بنا به این گزارش، در گفت‌وگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان این دو جنگنده برای اعلام هشدار رعایت فاصله ایمن داشته است، آنها خود را آمریکایی معرفی کرده اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد؛ جنگنده های متعرض به هواپیمای مسافربری ماهان، آمریکایی بودند و از پایگاه التنف سوریه به پرواز در آمدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که جنگنده های این رژیم، هواپیمای ایرانی را رهگیری نکرده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=123789

ثبت نظر

-