کرونا چقدر خسارت مالی به خطوط هوایی وارد کرده است؟| ترجمه اختصاصی

  • کد خبر : 12340
  • 06 اسفند 1398 - 9:56
کرونا چقدر خسارت مالی به خطوط هوایی وارد کرده است؟| ترجمه اختصاصی

کد خبر: ۱۴۴۴۴۲

تاریخ انتشار: سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ – ۰۸:۳۶

شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۰ میلیارد دلار به خطوط هوایی ضرر رسانده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش سرویس ترجمه نیوز و بنا به گفته یک شخص آگاه در صنعت هوایی، خطوط هوایی در کشورها و در سال جاری بخاطر شیوع بیماری کرونا ۲۹٫۳ میلیارد دلار ضرر مالی خواهند داشت.
طبق پیش بینی های انجمن خطوط بین المللی هواپیمایی (IATA) تقاضا برای خرید بلیط در یک دهه گذشته حالا در پایین ترین سطح خود قرار دارد.
خطوط هوایی چین و سایر مناطق آسیا در این زمینه از سایر قسمت های جهان بیشتر در معرض آسیب هستند.
از تمامی خطوط هوایی خواسته شده که پروازهای خود را به حداقل میزان ممکن برسانند. در کل خطوط هوایی در بخش آسیایی اقیانوس آرام در سال ۲۰۲۰ ۲۷٫۸ میلیارد دلار ضرر کرده اند، درحالی که سایر خطوط خارج از آسیا حدود ۱٫۵ میلیارد دلار ضرر مالی خواهند داشت.
بر این اساس طبق پیش بینی های IATA خطوط حمل و نقل چین فقط در بخش بازار داخلی متحمل حدود ۱۲٫۸ میلیارد دلار خسارت خواهند شد.
به گفته مدیر کل خطوط هوایی الکساندر د جونیاک، خطوط هوایی در این زمینه با اتخاذ تصمیمات دشواری در زمینه کاهش ظرفیت و حذف برخی از مسیرها مواجه هستند. امسال سال دشواری برای شرکت های هواپیمایی است.
هرچند IATA هشدار داده که هنوز برای پیش بینی این مساله زود است که بگوییم این ضرر مالی چه تاثیری بروی سوددهی شرکت های هواپیمایی خواهد داشت.
پیش بینی های IATA براساس افت تقاضا برای پرواز در زمان شیوع بیماری سارس در سال ۲۰۰۳ می باشد. طی این بیماری طی ۶ ماه تقاضا برای پرواز های هواپیمایی به شدت کاهش یافت اما پس از این دوره به سرعت به حالت اولیه خود بازگشت.
در آن سال بیماری سارس باعث کاهش ۵٫۱ درصدی تقاضا برای خطوط هوایی منطقه آسیایی اقیانوس آرام شد.
طبق این پیش بینی مرکز این ویروس در چین است اما IATA درخصوص تاثیرات وخیم این بیماری درصورت شیوع آن در تمام منطقه هشدار داد.
IATA در گذشته پیش بینی کرده بود که منطقه آسیایی اقیانوس آرام در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۵ بالاترین تقاضا برای حمل و نقل هوایی را خواهد داشت، زیرا بازار آسیا از میان ۵ بازار در رتبه چهارم قرار دارد و مسافران زیادی بخاطر این بازارها خواهان استفاده از خطوط هوایی هستند.
در روز پنجشنبه دو گروه بزرگ هواپیمایی درباره تاثیر شدید مالی ویروس کرونا بروی سفرهای هوایی در آسیا هشدار داده بودند.
به گفته مسول خطوط هوایی استرالیا، این شیوع برای استرالیا خسارت ۱۵۰ میلیون دلاری به بار آورده است. درحالی که خطوط هوایی KLM فرانسه این خسارت را در فواصل میان ماه فوریه تا آوریل  ۲۰۰ میلیون یورو برآورد کرده است.

 تاریخ انتشار ۲۱ فوریه ۲۰۲۰
BBCnews

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=12340

برچسب ها

ثبت نظر

-