نماینده مردم نمی تواند شفافیت نداشته باشد/ مخالف هر نوع گرانی هستیم

  • کد خبر : 123194
  • 02 مرداد 1399 - 15:13
نماینده مردم نمی تواند شفافیت نداشته باشد/ مخالف هر نوع گرانی هستیم

اخبار سیاسی– سید علی موسوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در گفت و گو با نیوز با تاکید بر عزم مجلس یازدهم در شفافیت اظهار داشت: شفافیت جزو ذاتی نماینده منتخب مردم در خانه ملت است، نماینده مجلس نمی تواند شفاف نباشد و یکی از مصادیق این شفافیت، شفافیت آرای نمایندگان است.

وی افزود: خوشبختانه با عزمی که در مجلس یازدهم مشاهده می کنیم و روحیه کار جهادی و انقلابی که وجود دارد، شفافیت آرای نمایندگان تصویب خواهد شد .

موسوی تاکید کرد: نماینده ای که برای خدمت به مردم و انقلاب حاضر شده نمی تواند شفاف نباشد. اینکه کسی مخالف شفافیت باشد بدین دلیل است که به دلایل شخصی در مسند قانونگذاری حضور یافته اگر نه شفافیت جزو ذاتی هر نماینده مردمی است.

نماینده مردم ملکان در مجلس یازدهم همچنین با اشاره به بسته اقتصاد مردمی مجلس که توسط دکتر قالیباف ارائه شد بیان داشت: بسته اقتصاد مردمی ساختاری است که می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم را حل و ریل گذاری را انجام دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سالهای گذشته کار را به مردم واگذار نکرده ایم و ضرر آن را دیده ایم. بسیاری افراد به خای خصوصی سازی به سمت خصولتی حرکت کرده اند که باعث به وجود آمدنمشکلات عدیده اقتصادی شده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم همچنین با تاکید بر شفافیت در اقتصاد گفت: شفافیت در اقتصاد و برنامه ها و عملکرد اقتصادی لازم و ضروری است، هر جا برنامه اقتصادی شفافی وجود داشته باشد می توان پیشرفت را مشاهده کرد.

وی با انتقاد از واردات برخی اقلام اظهار داشت: یکی از مهمترین کارها که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید ویژه دارند تولید ملی می باشد: رونق تولید و داخلی سازی بسیاری از کالاها باعث می شود نیازهای مردم بر طرف گردد.

موسوی تصریح کرد: بازار تولید زمانی رونق می گیرد که دانش و فناوری روز به آن اضافه شود، امروز شرکت های دانش بنیان که توسط نحبگان ایرانی تشکیل شده وجود دارد و باید به آنها برای تولید با قدرت اعتماد کرد، این شرکت های دانش بنیان مردمی هستند و واقعا می توانند اقتصاد و تولید را رونق دهند.

این نماینده مجلس با اشاره به گرانی های مصوب شده برخی خودروهای داخلی توسط شرکت های خودروسازی گفت: ما با هر نوع گرانی که به شکل رسمی اعلام شده مخالف هستیم. امروز مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مختلفی دست و پنجه نرم می کنند و گران کردن هر کالایی برای مردم سخت است.

وی افزود: خودروسازان معتقدند برای اینکه می خواهند صنعت خود را از ورشکستگی نجات داده و دلیل می آورند که چون قطعات خودروهای آنها وارداتی است و قیمت ارز افزایش یافته راهی جز گران کردن خودرو ندارند اما سوال ما اینجاست آیا با گران کردن خودرو می توانند کارخانه خود را از ورشکستگی نجات دهند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم تاکید کرد: چرا قطعات مورد نیاز را توسط جوانان نخبه ایرانی و مجموعه های دانش بنیان طراحی و تلید نمی کنیم؟ اگر داخلی سازی صورت گیرد قیمت تمام شده پایین می آید و خودرو نیز می تواند ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=123194

ثبت نظر

-