پدر کاتالیست ایران چگونه همدست طبری شد؟ +عکس

  • کد خبر : 122919
  • 02 مرداد 1399 - 10:15
پدر کاتالیست ایران چگونه همدست طبری شد؟ +عکس
به گزارش نیوز،

با تشکیل پرونده اکبر طبری و بررسی آن در دادگاه اسامی افراد دیگری مطرح شد که نام آن‌ها پشت نام طبری پنهان ماند.این افراد روزی در بخش اقتصاد و صنعت کشور جز مدیران و فعالان بودند و حال این روزها به عنوان متهم پای میز محاکمه ایستاده اند.

اخبار اقتصادی- یکی از افرادی که نام او به عنوان متهم ردیف ششم پرونده اکبر طبری مطرح شده است جلیل سبحانی است.

جلیل سبحانی متهم ردیف ششم پرونده اکبر طبری، متولد سال ۱۳۴۳ در شازند اراک است و در گذشته مدیرعامل شرکت اسپک از شرکت‌های زیرمجموعه پتروشیمی بوده است.

شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات مواد شیمایی صنایع پتروشیمی یا همان اسپک از سال ۷۷  تأسیس شد و یک سال پس از آن جلیل سبحانی ابتدا به عنوان مدیر یکی از واحد‌ها و پس از آن به عنوان مدیر بازرگانی و مهندسی آغاز به کار کرد.

جلیل سبحانی

نام سبحانی در لیست هیات مدیره شرکت های مانند گسترش نانو فناوری زاکرس ایرانیان، صنایع پتروشیمی تخت جمشید، مهر پارسیان بنا البرز، ایده پردازان دانش کیمیا، طراحی مهندسی و تامین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی ,اکسیر نوین فرآیند آسیا دیده می شود.

جلیل سبحانی

جلیل سبحانی

جلیل سبحانی

سبحانی فارغ التحصیل رشته برق از دانشگاه علم و صنعت است.

سبحانی از جمله صنعتگرانی است که طی سال‌های اخیر به عنوان کارآفرین نمونه معرفی شده بود. همچنین جلیل سبحانی را «پدر نهضت کاتالیست» معرفی می‌کنند.

جلیل سبحانی

جلیل سبحانی ( ۲۱ اسفندماه) از شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی (اسپک) خداحافظی کرد.

سبحانی ۲۱ اسفندماه ۹۸ از مدیرعاملی شرکت اسپک خداحافظی کرد و بازنشسته شد.

ارتباط سبحانی با طبری

سبحانی در همسایگی اکبر طبری در برج روما رزیدنس زندگی می‌کرد.

روما یکی از گران‌ترین برج‌های مسکونی تهران در کامرانیه شمالی است که دارای ۱۵ طبقه و ۶۵ واحد است.

این برج ۷ هزار مترمربع مساحت دارد و دارای سالن بیلیارد، سینما، استخر، باشگاه و لابی هزار متری است.

جلیل سبحانی

جلیل سبحانی

برج روما

جلیل سبحانی در فراهم کردن پرداخت رشوه میان اکبر طبری و رسول دانیال زاده نقش داشته و او مبلغ ۱۵ میلیون تومان بابت نصب کابینت در واحد سانا به اکبر طبری رشوه داده است.

طبق کیفرخواستی که توسط نماینده دادستان در دادگاه طبری خوانده شد، سبحانی به معاونت در فراهم کردن موجبات رشوه میان اکبر طبری و رسول دانیال زاده و پرداخت رشوه به اکبر طبری و همچنین مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری شبکه ارتشاء با وصف سردستگی اکبر طبری که در دادسرا مفتوح است، متهم است.

سبحانی به دستور دادگاه کانیوزن دولت بازداشت شد و شنیده شده با وثیقه سنگین ۱۰۰ میلیاردی فعلا آزاد شده است.

طبری در دادگاه گفته است که با سبحانی رفیق بوده و هیچ ارتباط کاری با یکدیگر نداشتند.

سبحانی جعبه سیاه پرونده پتروشیمی

از جلیل سبحانی به عنوان جعبه سیاه پرونده پتروشیمی یاد می شود.

بر اساس کیفر خواست صادر شده متهمان پرونده پتروشیمی از سال ۸۹ تا ۹۱، ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو در نظام اقتصادی کشور اخلال کرده‌اند.

حمزه لو متهم ردیف اول پرونده پتروشیمی است که از تاریخ ۱۴ اردبیشهت ماه سال ۹۰ و در زمان مدیر عاملی سبحانی به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت اسپک انتخاب شد،

سبحانی کسی است که در پرونده ۶ میلیارد یورویی پرونده پتروشیمی هم نقش داشته و رسیدگی به پرونده او هم اکنون در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام در حال انجام است.

دادگاه رسیدگی به اتهام حمزه لو مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام، ۱۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون ۱۰ جلسه آن برگزار شده است و هنوز ابعاد زیادی از این پرونده مطرح نشده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=122919

ثبت نظر

-