مجیدی بازیکن می‌خواهد، بازیکنان پول

  • کد خبر : 122782
  • 02 مرداد 1399 - 7:47
مجیدی بازیکن می‌خواهد، بازیکنان پول

به گزارش نیوز، استقلال این روز‌ها علاوه بر دغدغه کسب سهمیه برای فصل آینده پیکار‌های آسیایی و از دست ندادن جام حذفی، مسئله دیگری هم دارد که فکر مدیرانش را به طور جدی مشغول کرده است. رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ۲۴ شهریور مجدداً از سر گرفته می‌شود و طبق قانون، همه بازیکنان حاضر در این مسابقات باید با باشگاه‌های خود قرارداد داشته باشند در غیر این صورت کارت بازی برایشان صادر نخواهد شد. این مسئله شاید در نگاه اول یک اتفاق ساده تلقی شود که به امور اداری استقلال ارتباط پیدا کند ولی وقتی قرارداد بازیکنان را می‌بینیم و متوجه این نکته می‌شویم که اغلب آن‌ها پس از پایان دیدار‌های باقی‌مانده لیگ برتر و جام حذفی، دیگر تعهدی به استقلال نداشته و مهره آزاد محسوب می‌شوند، دغدغه بزرگ مدیران ارشد باشگاه را کاملاً احساس می‌کنیم.
افزایش ۲۰ درصدی
یکی از بدعت‌هایی که به غلط در فوتبال ما رواج پیدا کرده، افزایش سنتی رقم قرارداد‌ها در مقایسه با فصل گذشته است. هر بازیکنی که پیشنهاد تمدید قرارداد به او می‌شود؛ خواهان آن است که حداقل ۲۰ درصد روی رقم قبلی قراردادش گذاشته شود و متأسفانه در اغلب اوقات نیز مدیران باشگاه‌ها بدون مطالعه دقیق آن را می‌پذیرند در حالی که باید برای چنین افزایش دستمزدی، بند‌ها و تبصره‌های مختلفی بگذارند تا مسئولیت بازیکن هم دقیقاً هم اندازه افزایش دستمزدش، بیشتر شود. در چنین وضعیتی کاملاً بدیهی است که حتی بازیکنان نیمکت‌نشین استقلال که برای فصل آینده مد نظر فرهاد مجیدی باشند نیز بدون افزایش قرارداد زیر بار تمدید آن نخواهند رفت و اگر فرض را بر این بگذاریم که تمام نفرات معرفت به خرج داده و فقط ۲۰ درصد روی قراردادشان بگذارند، باز هم باشگاه باید زیر بار تعهد بسیار سنگینی برود. البته این قانون شامل بازیکنانی می‌شود که قرارداد‌های مدت‌دار دارند و نفراتی که قراردادشان تمام می‌شود به هر میزان که دوست دارند می‌توانند بر مبلغ درخواستی‌شان بیفزایند!
اول تسویه، بعد تمدید
استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنان خود یک مشکل بزرگ دیگر هم دارد. براساس اعلام مدیران باشگاه، تمام نفرات کنونی در حال حاضر ۶۰ درصد از قرارداد این فصلشان را دریافت کرده‌اند ولی کاملاً بدیهی است که قبل از تسویه‌حساب فصل جاری، بابت فصل آینده زیر بار امضای هیچ قراردادی نخواهند رفت. حتی چند بازیکن در پاسخ به درخواست مدیران باشگاه برای انجام مذاکرات جدی و تمدید قرارداد صراحتاً عنوان کرده‌اند تا وقتی پول این فصل را تمام و کمال دریافت نکنند، خبری از قرارداد جدید نخواهد بود. تسویه با نفرات قبلی یکی از معضلات جدی باشگاه خواهد بود و نیازمند بودجه هنگفتی است.
بازارگرمی
نکته دیگری که برای استقلال دردسر ایجاد می‌کند و مدیران این باشگاه باید از همین حالا حواسشان به آن باشد، افزایش تحرکات مدیران برنامه‌های بازیکنان در فصل نقل و انتقالات است که به جرئت می‌توان گفت نه تنها در مورد آبی‌پوشان بلکه در رابطه با تمام بازیکنان مطرح لیگ برتر صدق می‌کند. بلافاصله پس از پایان مسابقات، مدیران برنامه‌های چند بازیکن مطرح استقلال در پاسخ به درخواست مسئولان باشگاه برای مذاکرات جدی جهت تمدید قرارداد، پای پیشنهادات خارجی را وسط کشیده و مدعی می‌شوند بازیکنان آن‌ها از قطر، ترکیه و… پیشنهاد دارند! جالب اینکه خود بازیکنان نیز اغلب اوقات در این رابطه کاملاً با منیجرشان هماهنگ هستند! البته اگر مدیران باشگاه استقلال (و سایر باشگاه‌های لیگ برتری) به صورت جدی مسئله را دنبال کنند و تحت تأثیر حرف‌های مدیر برنامه‌ها قرار نگیرند، متوجه خواهند شد در اغلب اوقات اصلاً پیشنهاد خارجی وجود نداشته و دعوتنامه‌ها کاملاً خیالی و فتوشاپ است تا در نهایت موجب افزایش رقم قرارداد بازیکنان با تیم‌های داخلی شود!
تقویت تیم مجیدی
ختم کلام اینکه فرهاد مجیدی می‌خواهد استقلال با کمترین اضطراب و استرس نهایی پیکار‌های آسیایی شود و درخواستش هم کاملاً منطقی است. او دوست دارد تیمش را تقویت کند و بهترین نفرات را در اختیار داشته باشد، اما در آن سوی میدان هم بازیکنان استقلال مدعی‌اند اگر قبل از تسویه‌حساب این فصل، بابت فصل آینده قرارداد ببندند، ماه‌ها و حتی شاید سال‌ها باید به دنبال پول خودشان بدوند و به همین خاطر چنین ریسکی انجام نمی‌دهند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=122782

ثبت نظر

-