سامانه ثبت نام وام ودیعه مستاجران اعلام شد

  • کد خبر : 122675
  • 02 مرداد 1399 - 3:13
سامانه ثبت نام وام ودیعه مستاجران اعلام شد

 

به گزارش نیوز به نقل از مهر:پروانه اصلانی با حضور در خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره وام ودیعه اجاره مسکن گفت: ساز و کار اعطای این تسهیلات در قالب دستورالعملی که بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تهیه می‌کنند اجرایی می‌شود، این وام به اسم مستأجر پرداخت شده اما به موجر داده می‌شود.

وی پرداخت این تسهیلات را در قالب سه مدل ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیونی عنوان و اظهار کرد: اقساط وام ۵۰ میلیونی برای تهرانی ۵۴۰ هزار تومان، وام ۳۰ میلیونی برای شهرهای بزرگ ۳۲۵ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نرخ سود این تسهیلات را ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: مستأجر فقط سود این وام را پرداخت کرده و اصل وام پایان سال به بانک برگشت داده می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه منابع این تسهیلات محدود و ۲۰ هزار میلیارد تومان است بر همین اساس مجبوریم دریافت کنندگان این تسهیلات را اولویت بندی کنیم.

به گفته اصلانی، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و حقوق بگیران مشمول دریافت این وام می‌شوند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از هفته آینده اجرای تسهیلات ودیعه مسکن آغاز می‌شود، گفت: متقاضیان باید در سامانه TEM.MRUD.IR که همان سامانه طرح اقدام ملی مسکن است ثبت نام کنند. بر اساس اولویت‌های تعیین شده افراد مشمول این تسهیلات انتخاب می‌شوند.

اصلانی تاکید کرد: مستأجران متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باید قرارداد ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات را در اختیار داشته و کد رهگیری دریافت کرده باشند. همه مدارک نشان دهنده دارا بودن شرایط متقاضی باید در این سامانه بارگذاری شود که شامل عدم دریافت تسهیلات مسکن از سال ۸۹ بوده و از هیچ یک از تسهیلات دولتی وقت مسکن مانند خانه سازمانی استفاده نکرده باشند.

هدف وبسایت نیوز (NEWS) ارائه سریعترین و مطمئن ترین اخبار در فضایی رسمی و به دور از جهت گیریهای سیاسی،قومی و فرهنگی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=122675

ثبت نظر

-