شهردار رشت بازهم استیضاح نشد

  • کد خبر : 122592
  • 02 مرداد 1399 - 1:04
شهردار رشت بازهم استیضاح نشد

به گزارش نیوز به نقل از نیوز: در جلسه غروب امروز شورای اسلامی رشت از ۱۱ عضو شورا هفت نفر حضور داشتند حال آنکه برای برگزاری جلسه شورای رشت باید حداقل هشت نفر حاضر باشند.

در این جلسه اسماعیل حاجی پور، محمدحسن عاقل منش، محمدحسن علیپور، فرهام زاهد، احمدرمضانپور نرگسی، بهراد ذاکری و حامد عبداللهی حضور داشتند که بعد از قرائت قرآن کریم و سخنان کوتاه حاجی پور و ختم جلسه،  فاطمه شیرزاد و رضا رسولی وارد صحن شورا شدند، فاطمه شیرزاد بعد از ورود به جلسه گفت : اطلاع داده بودم که دیرتر می آیم.

حجت جذب و سید امیرحسین علوی نیز از غایبان این جلسه بودند که در صحن حضور نداشتند.

اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی رشت در سخنانی بیان داشت: قرار بود که اعضای شورا ساعت ۱۸ در صحن برای استیضاح شهردار حاضر باشند اما ۴۰ دقیقه از زمان تعیین شده گذشت اما جلسه به حد نصاب نرسید.

وی با بیان اینکه چه چیزی برای ما اعضای شورا مهمتر از این جلسه بود؟  اظهار داشت: موضوع به این مهمی یعنی استیضاح شهردار باید رسیدگی و تکلیف شهر مشخص می شد اما اینگونه به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه برگزار نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: هر کسی که می خواهد شهردار باشد؛ برای من شهر مهم است لذا بر اساس اختیارات قانونی رییس شورا جلسه بعدی را یک الی ۲ روز آینده تعیین می کنم؛  جایی هم باید از قدرت خود که قانون به من داده، استفاده کنم.

رئیس شورای اسلامی رشت بیان داشت: البته برای برگزاری جلسه بعد با تک تک اعضای شورا اتمام حجت می کنم اگر نشد فکر دیگری خواهم کرد با کسی هم تعارف ندارم.  

در جلسه غروب “شنبه” گذشته شورای اسلامی رشت با دستور استیضاح شهردار رشت از ۱۱ عضو شورا؛ ۶ نفر حاضر بودند،  اسماعیل حاجی پور، محمدحسن علیپور، محمدحسن عاقل منش، حامد عبداللهی، فاطمه شیرزاد و رضا رسولی از حاضران جلسه گذشته استیضاح شهردار بودند، سید امیرحسین علوی، بهراد ذاکری، حجت جذب، فرهام زاهد و احمدرمضانپور نرگسی در جلسه استیضاح شهردار رشت حاضر نبودند.

طرح استیضاح ناصر حاج محمدی شهردار رشت غروب چهارشنبه هفته گذشته در صحن شورای اسلامی اعلام وصول شده بود.

شهرداری رشت دارای پنج منطقه است، این کلانشهر، حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.  

شورای اسلامی کلانشهر رشت ۱۱ عضو دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=122592

برچسب ها

ثبت نظر

-