روسیه هم به واکسن کرونا دست پیدا کرد

  • کد خبر : 122533
  • 01 مرداد 1399 - 23:48
روسیه هم به واکسن کرونا دست پیدا کرد

به گزارش نیوز به نقل از نیوز: میخاییل میشوستین روز چهارشنبه در دومای روسیه گفت که در زمان حاضر چندین مرکز پژوهشی-علمی روسیه به کار ساخت واکسن کرونا می پردازند. 

به گزارش خبرگزاری ریانووستی،وی افزود: ازجمله وزارت بهداشت، وزارت آموزش و علوم روسیه، سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه و آژانس فدرال میکروبیولوژی و باکتریولوژی روسیه در حال ساخت واکسن کرونا هستند.

نخست وزیر روسیه گفت: در زمان حاضر ساخت این واکسن در ۱۷ سازمان علمی روسیه جریان دارد و بیش از ۲۶ نوع واکسن کرونا در کشور ساخته می شود. 

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه، چهار واکسن تاثیر مصونیت بخشی خود را نشان دادند. در مورد دو واکسن کرونا آزمایش بالینی در مراحل نهایی قرار دارد که شامل مرکز گامالیا و وزارت دفاع روسیه می شود. در مرکز وکتور و مرکز تحقیقاتی واکسن روسیه نیز برای آغاز آزمایش واکسن آماده می شوند.

گفتنی وزیر بهداشت روسیه به تازگی اعلام کرد که واکسن کرونا ساخت این کشور برای پیشگیری از ابتلای مردم به این ویروس همه گیر به زودی ثبت می‌شود تا به صورت رسمی در اختیار عموم قرار بگیرد.

میخاییل موراشکو در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نخستین واکسن کرونا تولید شده در روسیه قرار است در ماه اوت (ماه آینده میلادی) انجام بگیرد. 

وی خاطرنشان کرد: آزمایش واکسن ساخته شده در پژوهشگاه اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، نتایج خوبی داشته است.

 روسیه تاکنون چندین واکسن کرونا ساخته و آزمایش بالینی یکی از واکسن ها به پایان رسیده و نخستین گروه از داوطلبان روس شامل ۱۸ نفر که واکسن کرونا به آنها تزریق شده بود روز پنجشنبه هفته گذشته از بیمارستان دانشگاه سیچینوای مسکو مرخص شدند.

وزیر بهداشت روسیه خاطرنشان کرد که مرحله سوم تحقیقات درباره واکسن کرونا ممکن است به موازات شروع تولید انبوه آن آغاز شود و در همین حال جمع آوری اطلاعات در مورد تاثیر واکسن ادامه خواهد داشت. 

وی در مورد ساخت واکسن دیگر کرونا در مرکز پژوهشی وکتور در نووسیبیرسک تصریح کرد: کار کارشناسی در این زمینه جریان دارد و ممکن است پس از دو هفته مجوز برای آغاز مراحل آزمایش بالینی این واکسن صادر شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=122533

ثبت نظر

-