کاهش ترس مردم مهم‌ترین علت مرگ‌ومیرهای کروناست

  • کد خبر : 122465
  • 01 مرداد 1399 - 22:17
کاهش ترس مردم مهم‌ترین علت مرگ‌ومیرهای کروناست

کاهش ترس مردم مهم‌ترین علت مرگ‌ومیرهای کروناست

به گزارش نیوز ،ایرج حریرچی در گفت‌وگوی ۱۸ و ۳۰  شبکه خبر در خصوص علت افزایش آمار کرونا در کشور گفت: موفقیت‌های بسیار بزرگی که در اوایل خرداد به دست آوردیم و از مرگ ۱۵۸ نفر در فروردین به حدود ۳۰ مورد رسید اما علت اصلی این‌که الان با این مشکل مواجه شدیم کاهش زودرس ترس از بیماری کروناست، در ابتدا حضور جمعیت در اماکن عمومی کاهش یافته بود و بعد از این‌که پیک اول را رد کردیم با کاهش میزان ترس مردم، حضور افراد در جامعه بیشتر شد و در نتیجه تعداد موارد بیشتری بیشتری دیده شد.

وی افزود: مهم‌ترین علت مرگ و میرهای فعلی کاهش ترس مردم از بیماری است که باعث تغییر عملکرد مردم شد و باعث رفتن به مسافرت، برگزاری مراسم عروسی و تجمعات و برگزاری نماز عید فطر و از همه مهم‌تر برگزاری دورهمی‌ها و حضور در کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و محیط‌های بسته است.

وی با بیان این‌که مرگ مهمترین معیار برای بررسی اثر ویروس کروناست، گفت: هر رفتاری که انجام شود، ۴ تا ۶ هفته بعد اثراتش مشخص می‌شود. ۲۲۹ مورد مرگ روزانه بر اثر کرونا حدود ۲۰ درصد از موارد مرگ در کل کشور است و این عوامل نتیجه کارهایی است که در خرداد انجام شده است.

حریرچی با بیان این‌که استفاده از ماسک به ۵۰ تا ۶۰ درصد رسیده تصریح کرد: اگر میزان استفاده از ماسک به ۹۵ درصد برسد موثر خواهد بود و اگر در این دوماهه تابستان ویروس را سرکوب نکنیم در فصل سرما که فصل مورد علاقه ویروس کروناست با شرایط سخت‌تر از اسفند و فروردین مواجه خواهیم شد. از مردم خواهش میکنم اگر نذر خاصی ندارند در محرم و صفر ماسک نذر کنند‌ تا بتوانیم همه خانواده‌ها را به استفاده از ماسک تشویق کنیم.


این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=122465

برچسب ها

ثبت نظر

-