مدیران خطاکار فوتبال هم باید مثل سلطان دلار و سکه محاکمه شوند

  • کد خبر : 122095
  • 01 مرداد 1399 - 15:10
مدیران خطاکار فوتبال هم باید مثل سلطان دلار و سکه محاکمه شوند

به گزارش نیوز، عبدالرحمن شاه‌حسینی در خصوص مقصران اصلی بسته شدن پنجره‌های نقل و انتقالاتی تیم‌های لیگ برتری فوتبال کشورمان، اظهار داشت: تا زمانی که سرچشمه را درست نکنیم این آلودگی‌ها وجود خواهد داشت و سرچشمه مربوط به انتصاب مدیران است. چون این کسانی که در پست مدیریتی منصوب می‌شوند از نظر علمی و عملی هیچ اهلیتی ندارند و از آن رشته ورزشی خاص اطلاعی ندارند و در نتیجه مشکلات از جمله بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در قوانین کشورمان به کرات مقررات محکمی را در این خصوص داریم که در ورزش هیچ وقت اجرا نمی‌شود و آن هم مطالبه حق و حقوق باشگاه‌ها از مدیران منصوب شده است.
رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، درباره اینکه برخی از مدیران با سفارش و پارتی به مدیرعاملی باشگاهی می‌رسند، تصریح کرد: این موضوع برای همه ثابت شده است که مدیران باشگاه‌ها با رانت و رابطه در این سمت منصوب می‌شوند و پس از شکست در عملکردشان و تبدیل باشگاه‌ها به خرابه با یک خط نامه استعفا، مجموعه مدیریتی خود را ترک می‌کنند. در طول مدیریت خودشان نیز غیر از ضرر میلیاردی به بیت‌المال، ضرر معنوی هم برای کشورمان دارند که شکایت‌های متعدد در فیفا از این جمله ضرر‌های معنوی است.
شاه‌حسینی در خصوص اینکه چه کسی این مدیران را وارد ورزش می‌کند، عنوان کرد: مسؤولینی که در حلقه اول، این مدیران بی‌کفایت و ناکار بلد را به عنوان مدیرعامل منصوب می‌کنند، مقصر هستند. چون پس از تبدیل شدن باشگاه‌ها به خرابه، یک بار هم برای این مدیر بی‌کفایت، طرح دعوی و مطالبه‌گری را انجام نمی‌دهند. طی مصوبه ۷ اردیبهشت ۱۳۳۹ خسارت به اموال عمومی را باید از مدیر مستعفی مطالبه کنیم، چون عملکرد این مدیر باعث شده تا به اموال عمومی ضرر وارد شود و دادگاه طبق قانون، مدیر را می‌تواند محکوم کند. ولی حالا طبق جرم کیفری در مجازات اسلامی مدیران در این روز‌ها هیچ وقت به دادگاه احضار نشدند و جوابگو نیستند.
وی در خصوص اینکه چرا مدیران به دادگاه احضار نمی‌شوند، تأکید کرد: در این چند سال حلقه اول انتصاب مدیران شخصی به نام وزیر ورزش است تا هر کس را توانسته و دلش خواسته وارد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال کرده است. در این مدت عملکرد مدیران این دو باشگاه و مشکلاتی که به وجود آمده قابل عیان است و باید ابتدا وزیر مؤاخذه شود که چرا پس از عملکرد ضعیف مدیران منصوب شده هیچگاه در خصوص کار‌ها انجام شده در باشگاه دولتی، از مدیرعامل باشگاه چیزی را مطالبه نکرده است و بنابراین خودش مسؤول این خرابی‌هاست و خود وزیر را باید بابت این خسارت‌ها مؤاخذه کرد.
شاه‌حسینی افزود: این مدیران، خسارت مادی و خسارت معنوی زیادی را برای میلیون‌ها هوادار عاشق فوتبال به وجود آورده‌اند و هیچگاه در دادگاه مورد مؤاخذه قرار نگرفته‌اند. روابط در ورزش ما همواره جای ضوابط را گرفته است و سلایق شخصی بعضی‌ها باعث شده تا حسنقلی و حسینقلی مدیرعامل و جزو اعضای هیأت مدیره این باشگاه‌ها شوند و، چون کار را بلد نیستند، کار را خراب می‌کنند.
وی در خصوص اینکه این طرح شکایت‌ها در فیفا به وجهه حقوقی کشورمان لطمه وارد می‌کند، گفت: منافع مادی در قرارداد‌های بین‌المللی که بین مربی و بازیکن خارجی و باشگاه داخلی امضا می‌شود مثل این مثال می‌ماند که امروزه اگر مزد کارگر ساده بنایی را روزی ۱۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم، ولی کارفرما به این کارگر یک میلیون حقوق بدهد، باید به این کارفرما شک کرد که چرا به یک کارگر معمولی حقوق ۱۰ برابری می‌دهد. در فوتبال ما نیز بازیکنان و مربیان خارجی با نرخ‌های وحشتناک وارد فوتبال ایران می‌شوند و باید قضیه پشت پرده این‌ها را آشکار کرد.
شاه حسینی تصریح کرد: در اجرای قانون حتماً باید دستگاه قضایی کشورمان به عنوان یک پروژه ملی وارد این مباحث فوتبالی شود و مثل دستگیری سلطان‌های سکه و ارز این مدیران فوتبالی را محاکمه کنند. در دستگاه قضایی پرونده‌های این مدیران را مطرح کنیم و اگر این کار انجام نشود همین اوضاع ادامه خواهد داشت. اگر این مشکلات حل نشود، فوتبال همچنان اسیر این چنین مسائل حقوقی و بین‌المللی در بحث فیفا خواهد بود.
رئیس سابقه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که با رادیو جوان گفتگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: مدیران پاک و سالمی نیز در فوتبال کشورمان برای پیشرفت فوتبال زحمت می‌کشند، ولی به جرأت می‌توان گفت ۷۰ درصد از مدیران فوتبالی ما چنین مشکلاتی را دارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=122095

برچسب ها

ثبت نظر

-