هشدار قطعی برق به مشترکان پرمصرف

  • کد خبر : 121934
  • 01 مرداد 1399 - 12:26

به گزارش نیوز؛ مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش مصرف برق در کشور گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این هفته در اغلب مناطق کشور افزایش دما گزارش شده است که بر اساس هر درجه دما، ۱۵۰۰ مگاوات مصرف داریم و لازم است مدیریت مصرف کنترل شود.

او ادامه داد: یکی از اقدامات مشترکان پرمصرف چه در بخش تجاری و چه در بخش خانگی که باید مدنظر قرار گیرد این است که این گروه باید مصرف ۱۰ درصدی خود را رعایت کنند چنانچه از این رقم فراتر روند نسبت به قطع برق توسط ماموران شرکت برق تذکر دریافت خواهند کرد.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: اگر با افزایش نامتعارف مصرف برق در کشور مواجه شویم، احتمال قطع برق وجود خواهد داشت.

رجبی مشهدی تصریح کرد: چنانچه مشترکان، مصرف برق خود را به زیر الگوی مصرف برسانند، تنها ۷ درصد افزایش مصرف را شاهد خواهیم بود. در مورد مشترکان پر مصرف هم ۱۶ درصد به این عدد افزوده می‌شود.

او با بیان اینکه توان تولید برق کشور حدود ۵۹ هزار مگاوات است، افزود: این در حالی است که تا کنون ۵۷ هزار مگاوات تولید برق محقق شده است.

سخنگوی صنعت برق کشور ادامه داد: با اعمال طرح‌های تشویقی دولت برای کاهش مصرف برق، امسال در مصارف خانگی شاهد تنها ۱۵ درصد افزایش مصرف هستیم. اگر مردم اقدامات و پروتکل‌های کم مصرفی را رعایت کنند می‌توانیم تابستان امسال را به خوبی پشت سر بگذاریم.

رجبی مشهدی افزود: آن دسته از مشترکان که مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش دهند حدود ۲۰ درصد کاهش هزینه صورت حساب شامل شان می‌شود یعنی روی هم رفته به ازای هر ۱۰ درصد کاهش مصرف؛ ۲۰ درصد کاهش هزینه در صورت حساب آنان اعمال خواهد شد.

او بیان کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده مصرف برق این هفته از رقم ۱۰ هزار مگاوات گذر می‌کند و به مرز ۱۱ هزار مگاوات خواهد رسید.

سخنگوی صنعت برق کشور در پایان تصریح کرد: در حال حاضر طبق اطلاعات رصد شده بیشترین مصرف برق در تهران مربوط به سعادت آباد و تهران پارس و همچنین کم مصرف‌ترین هم مربوط به محله‌های فارابی (نواب، ۱۲ فروردین، میدان حر و پاستور) و همچنین در منطقه بوعلی (وحیدیه، نظام آباد و دماوند) گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=121934

برچسب ها

ثبت نظر

-