تاثیر کرونا بر زندگی زناشوئی از زبان استاندار تهران

  • کد خبر : 121544
  • 01 مرداد 1399 - 3:15
تاثیر کرونا بر زندگی زناشوئی از زبان استاندار تهران

به گزارش نیوز به نقل از نیوز: انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران با بیان اینکه جلسه ساماندهی امور جوانان بسیار راهبردی و مورد تاکید است، اظهار داشت: برغم کاهش جمعیت در جامعه،   غالب جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند و بر همین اساس باید برای زندگی جوانان سیاستگذاری و برنامه‌ریزی دقیق و موثری شود.

وی افزود: مقدمه و بستر شکل گیری نهاد اجتماعی بر مبنای تشکیل خانواده ایجاد می شود و این امر نقش موثری در امنیت روانی و سلامت جامعه دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه دلایل مختلفی در کاهش زمینه ازدواج وجود دارد، خاطر نشان کرد: آمار ازدواج در سال گذشته ۵۳۰ هزار مورد و در سال ۹۷، ۵۴۹ هزار مورد بود که این رقم نشانگر کاهش ازدواج است.

وی یادآور شد: اشتغال از مهمترین موانع و علل اصلی فراروی جوانان در زمینه ازدواج به شمار می‌رود و اگر تمامی موانع در اشتغال این قشر فراهم شود قطعا ازدواج آنها هم مهیا خواهد شد.

محسنی بندپی عنوان کرد: دشوار شدن ازدواج در جامعه آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت و تاخیر در امر ازدواج باعث تاثیر منفی در رشد جمعیت می‌شود.

وی تاکید کرد: عوامل مختلفی در بر هم زدن سلامت روان اثر دارد که تجرد یکی از آنها است.

استاندار تهران گفت: شیوع ویروس کرونا از یک سو تهدید و از سوی دیگر فرصت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی در تولید محتوا وارد شود، اظهار داشت: مراکز مشاوره، تحکیم، تشکیل و تقویت خانواده باید گسترش یابد.

محسنی بندپی به راه اندازی کمپین مشاوره ازدواج به صورت رایگان در هفته ازدواج اشاره کرد و گفت: در زمینه بهره گیری از ظرفیت و کمک خیرین جهت امر ازدواج، مجمع خیرین ازدواج در استان تهران تشکیل می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در ادامه این جلسه گفت: تشکیل هیات امنای خیرین ازدواج استان راهکاری موثر در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج به شمار می رود و با حمایت از جوانان زمینه ازدواج آنها فراهم می شود.

رضا گل‌محمدی خاطر نشان کرد: تشکیل مراکز مشاوره پیش از ازدواج در شهرستان‌هایی که فاقد این مراکز هستند از محورها و نکات مهم در حوزه جوانان است.

وی افزود: حمایت در راستای اشتغال جوانان و تسریع در پرداخت وام و تسهیلات ازدواج شاهد تقویت بنیاد خانواده و افزایش ازدواج خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تاکید کرد: کاهش مشکلات جوانان و تضمین معیشت و اشتغال آنها موجب رشد و توسعه ازدواج این قشر در جامعه است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در ادامه گفت: کارها در حوزه تسهیل ازدواج جوانان باید ریشه‌ای حل شود تا به طور کامل اهداف طراحی شده محقق شوند.

شکرالله حسن‌بیگی خاطر نشان کرد: رفع معضلات اشتغال و ایجاد کار و شغل برای جوانان تمامی دغدغه آنها را در زمینه هزینه و مخارج از بین می برد.

وی افزود: از ظرفیت مجمع خیرین برای ازدواج آسان و کمک به جوانان در این بخش باید استفاده شود تا مشکلات این حوزه مرتفع شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران عنوان کرد: صدا و سیما در فرهنگ سازی زندگی ساده و ازدواج آسان نقش موثری دارد و موجب ترویج این فرهنگ پسندیده در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه میل به ازدواج در بین جوانان روز به روز کمتر می‌شود، افزود: روش‌های قدیمی پاسخگوی نیاز جوانان در حوزه ازدواج نیست و باید از روش‌های جدید و نو برای فرهنگ سازی ازدواج استفاده کرد.

رییس اداره اعزام و استقرار سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: تبلیغات اسلامی به عنوان بزرگترین شبکه تبلیغی، مدرسه‌ای را به عنوان علم و عمل تاسیس کرده چرا که هم آموزش و عملیات برعهده همه سازمان‌ها است.

حجت الاسلام امیرعلی پور افزود: سامانه اجر برای نوعروسان و تازه دامادها راه اندازی و کسانی که از کرونا آسیب دیدند شناسایی شده و به هر فرد به میزان آسیب دیدنشان بین مبلغ یک تا پنج ملیون تومان بلاعوض داده شد.

وی خاطر نشان کرد: سامانه دیگر وام ۱۰ میلیون تومانی برای کسانی که ازدواج کردند و نیاز به حمایت داشتند را نیز پرداخت کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=121544

ثبت نظر

-