ریشه ناامنی منطقه از زبان شمعخانی

  • کد خبر : 121464
  • 01 مرداد 1399 - 1:42
ریشه ناامنی منطقه از زبان شمعخانی

به گزارش نیوز به نقل از نیوز: در این دیدار دریابان شمخانی با تبیین اقدامات خباثت آمیز، تروریستی و ناامن ساز آمریکا،  تشریک مساعی کشورهای منطقه برای خروج هر چه سریع تر آمریکای شرور را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تقویت صلح و ثبات در منطقه دانست. 

دبیر شورای عالی امنیت کشورمان با اشاره به سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از سیادت و حاکمیت دولت عراق، بر عزم کشورمان در توسعه همه جانبه روابط با دولت و ملت دوست و برادر عراق تاکید کرد.

شمخانی با اشاره به اقدامات دولت عراق برای تقویت امنیت مرزها، تسریع در اجرای توافقات دو کشور به ویژه در حوزه های اقتصادی را حائز اهمیت و به نفع منافع دو کشور ارزیابی کرد.

وی همچنین با استقبال از تلاش های دیپلماتیک عراق برای ایجاد امنیت منطقه ای و رفع تنش و اختلاف میان همسایگان خاطر نشان کرد راه حل قطعی برون رفت منطقه از بحران  ناامنی و تروریسم، همکاری و اتحاد همه کشورهای منطقه بدون حضور و دخالت نیروهای بیگانه است.

شمخانی، با محکومیت شدید  اقدامات مسلحانه و تروریستی عناصر ضدانقلاب وابسته در اقلیم کردستان  تصریح کرد؛ از دولت عراق انتظار داریم از ادامه این گونه اقدامات ضد امنیتی که منافع دو کشور را هدف گرفته است با قاطعیت جلوگیری کند. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی پیگیری سیاسی – حقوقی پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی و مهندس ابو مهدی تا رسیدن به محاکمه و مجازات عاملین اصلی و فرعی آن را خواست دو ملت ایران و عراق ذکر کرد و افزود: تشریک مساعی و اقدام مشترک دو کشور در این زمینه می تواند ضمن تسریع در روند پیگیری پرونده، عامل بازدارنده ای برای جلوگیری از تکرار این گونه اقدامات شرارت آمیز باشد.

در این دیدار نخست وزیر عراق نیز طی سخنانی بر اهمیت تقویت و گسترش روابط ایران و عراق به ویژه در حوزه های اقتصادی و امنیتی تاکید کرد.

مصطفی الکاظمی با قدردانی از حمایت های همه جانبه دولت و ملت ایران در دفاع از حاکمیت ملی و مردم عراق به ویژه در دوران سخت مبارزه با داعش اتحاد دو ملت و روابط راهبردی  ایران و عراق استحکام بخش امنیت و رفاه دو کشور و منطقه ذکر کرد و افزود: دولت و ملت عراق هیچگاه حمایت ها و ایستادگی ملت ایران در کنار عراق را که با خون بهترین عزیزانش عجین شده است فراموش نمی کند

نخست وزیر عراق تصریح کرد: در کنار همکارهای گسترده امنیتی و نظامی برای عبور ایران از چالش های اقتصادی در کنار  دولت و ملت دوست و برادر ایران ایستاده ایم.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=121464

ثبت نظر

-