حجم روابط اقتصادی ایران و عراق باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد

  • کد خبر : 121186
  • 31 تیر 1399 - 20:07
حجم روابط اقتصادی ایران و عراق باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد

به گزارش نیوز به نقل از فارس، حسن روحانی رئیس جمهور پس از دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق با تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: خدمت نخست وزیر محترم عراق و هیئت همراه به خاطر حضورشان در جمهوری اسلامی ایران و پاسخ مثبت ایشان به دعوت اینجانب برای این سفر خیر مقدم عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: جناب آقای نخست وزیر آقای مصطفی کاظمی که در شرایط بسیار حساسی مسئولیت دولت عراق را به عهده گرفتند در طول این چند ماه ریاست ایشان شاهد یک حرکت خوب در روابط تجاری دو کشور بودیم و امروز در این زمینه گفتگو کردیم.

وی گفت: در بحث‌های امروز ما راجع به شرایط بهداشتی منطقه و مسئله ویروس کرونا با هم گفتگو کردیم و جمهوری اسلامی این وعده را به دولت و ملت عراق می‌دهد که در همه توان و امکان خودش از لحاظ همه اقلام بهداشتی و دارویی در کنار ملت عراق باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توان و امکانات لازم را برای رفع نیازمندی های ملت عراق در زمینه مسائل بهداشتی و دارویی و آمادگی برای تبادل و مشورت بین مسئولین بهداشتی دو کشور دارد.

روحانی اظهار داشت: موضوع دومی که مورد بحث ما بود مسئله ارتقاء و گسترش روابط تجاری بین دو کشور بود که اراده دولت بر این است که روابط تجاری دو کشور به ۲۰ میلیارد دلار ارتقاء بخشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین دو کشور مصمم هستند برای توافقاتی که در ماه اسفند سال ۹۷ در بغداد بین دو دولت به تایید رسید و تفاهم شد که همه مواد آن تفاهم را اجرایی و عملیاتی کنند.

روحانی اضافه کرد: در اینجا لازم می‌دانم از دو قهرمان مبارزه با تروریسم یعنی سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی و همچنین شهید ابو مهدی المهندس به بزرگی یاد کنم که جزو سردارانی بودند که برای امنیت عراق در طول سالیان گذشته تلاش کردند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=121186

ثبت نظر

-