چهار فصل شگفت انگیز در جاده ای رویایی و یک مسافرت خاطره انگیز

  • کد خبر : 1208
  • 15 تیر 1400 - 11:10
چهار فصل شگفت انگیز در جاده ای رویایی و یک مسافرت خاطره انگیز

به گزارش نیوز:  جاده های زیادی در ایران هست که دلیل یک مسافرت خاطره انگیز می شوند. یکی از این جاده های حیرت آور که مسافران بیشماری خاطرات زیبایی از آن دارند، جاده رویایی اسالم به خلخال گیلان استدر نقطه ای از جهان قرار گرفته که از امتیازات ویژه زیادی برخوردار شده است. سرزمین زیبای ما، کشوری با چهار فصل که در هر وقت معینی از سال بخواهید و اراده کنید، می توانید چهار فصل را در یک زمان در آن ببینید. جنگل های مرطوب در شمال ایران، جنگل های خشک و رشته کوه زاگرس در غرب، جنگل های مانگرو در سواحل جنوب و آب هوای جلگه و بیابان های مرکزی، زیبایی خاصی را به ایران زمین بخشیده اند.

>>>بیشتر بخوانید:

مکان‌های دیدنی ایران مناسب سفر ‌در زمستانی

در هر چهار فصل سال حس نابی در این جاده خواهید داشت. این جاده از استان گیلان شروع می شود و تا استان اردبیل ادامه دارد. این جاده دیدنی به رویایی ترین جاده ایران معروف شده و هواداران بیشماری دارد. با مطلب امروز ما همراه باشید تا این جاده رویایی را بیشتر بشناسیم و بدانیم که بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال کی است.

حس ناب در هر چهار فصل جاده اسلام به خلخال

کمی درباره این جاده رویایی

مسیری رویایی که طول آن به ۷۰ کیلومتر می رسد، از استان گیلان تا جنوب استان اردبیل و خلخال کشیده شده و به دلیل همجواری با دریای خزر همیشه دارای رطوبت و مه است. همچنین غالبا هوای این ناحیه بارانی خواهد بود. نکته جالب اینکه به دلیل ارتفاع جاده، اکثر روزهای سال و حتی در فصل تابستان، این منطقه سرد و خنک است.

زیبایی جاده به حدی است که مسافران مدام ایستاده و در زیبایی طبیعت غرق می شوند و حتما چند عکس هم برای یادگاری ثبت می کنند. در قسمت هایی هم تراکم ابرها تا حدی زیاد شده که گویی در اقیانوسی از ابر ایستاده اید. حرکت ابرها به دلیل وزش باد و نسیم به خوبی قابل مشاهده هست.

فصل زیبای بهار در جاده رویایی

در فصل بهار با آب شدن برف ها و تغییر نسبی هوا، هنوز این جاده سرمای خود را دارد. اگر در بهار در این جاده رانندگی کنید، از دیدن رنگ های مختلف به وجد می آئید. طبیعت در پیش چشمانتان هر لحظه به رنگی در خواهد آمد. در نقطه ای درختان سر به فلک کشیده و دقایقی بعد، دشتی سبز و مخملی که گاو و گوسفندان در دور دست ها مشغول چرا هستند و کادری دلپذیر از طبیعت زیبا و رمانتیک خداوندی در خاطرتان برای همیشه ثبت خواهد شد.

آوا و خروش رودخانه ای در امتداد جاده به زیبایی های آن می افزاید. پیشنهاد می کنیم دقایقی کنار رودخانه خستگی راه را بتکانید و از تماشای خروش آن لذت ببرید. در ماه های خرداد و اردیبهشت، سفری ایده آل در جاده اسالم به خلخال گیلان خواهید داشت. دشت های کنار جاده، پوشیده از شقایق می شوند که با ترکیبی از مه، خودتان تصور کنید چه منظره بدیعی پیش رویتان خواهید داشت! اگر از راه های فرعی ادامه دهید، شاهد آبشارهای زیبا، دریاچه و گلزارهایی هم خواهید بود. البته محض کمی احتیاط، باید بگوییم طبق گفته ها، در راه های فرعی گاهی حیواناتی مانند گوزن و خرس هم دیده شده اند.

 تابستانی شگفت انگیز در جاده ای رویایی

در گرمای تابستان، بیشتر به دنبال جاهای خنک می رویم. این جاده در تابستان به بهشتی واقعی تبدیل می شود. همچنین، در روزهای بلند تابستان فرصت بیشتری برای گشت و گذار داریم.

 تابستانی شگفت انگیز در جاده ای رویایی

این جاده برای فرار از گرما، بهترین مقصد محسوب می شود، یک سفر هیجان انگیز در جاده ای رویایی که خنکی آن سفر را دلپذیرتر خواهد کرد و ییلاقی زیبا و دلچسب در دل طبیعت دوست داشتنی و جنگل های انبوه که کمی هم رطوبت دارد.اتراق در دل جنگل و در نزدیکی رودخانه و ساعتی استراحت در نسیم آرامی که با برگ های درختان را نوازش می کند، قطعا بی نظیر خواهد بود. تابستان بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال بشمار می آید.

پاییزی رمانتیک در جاده اسالم به خلخال

جاده مورد نظر ما، در طول سال زیبایی خیره کننده ای دارد. پاییز، این مکان بسیار شاعرانه می شود و کلام معروف “پاییز هزار رنگ” مصداق بارز همین جاده هست. در پاییز، جاده اسالم به خلخال لباسی از هزار رنگ زیبا به تن می کند و رطوبت و نم مه در هوای پاییزی بر روی گونه هایتان حسی دلپذیر دارد. کمی در جنگل های اطراف راه رفته و از خش خش برگ های زیر پایتان لذت ببرید.

پاییزی رمانتیک در جاده اسالم به خلخال

بوی دود آتش مسافران دیگر هم بخوبی و کاملا محسوس، حسی ناب از زیبایی پاییز را القا خواهد کرد. تا بحال دیدن چنین جاده ای فقط در کارت پستال های رمانتیک برایتان میسر بود، ولی حالا شما خودتان در بطن چنین منظره بدیعی قرار گرفته اید که سبب ثبت خاطره ای زیبا در ذهن و یادتان می شود. عکاسی در این هوا لذت دیگری دارد. فراموش نکنید که حتما دوربین را با خودتان ببرید.

 اسالم به خلخال در فصل زمستان

با وجود هوای سرد و جاده لغزنده و پر خطر، زمستان، این جاده رویایی واقعا دیدنی می شود و این شرایط چیزی از زیبایی های آن کم نمی کند که هیچ، سپیدی برف بر روی شاخه درختان، زیبایی خاصی بر طبیعت آن می افزید.

مسیر  اسالم به خلخال در فصل زمستان

اگر قصد دارید در فصل سرد سری به این جاده رویایی بزنید، حتما زنجیر چرخ و پوشاک با خود ببرید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=1208

ثبت نظر

-