فوتبال فداکارانه دیاباته قابل تقدیر است

  • کد خبر : 120347
  • 31 تیر 1399 - 5:00
فوتبال فداکارانه دیاباته قابل تقدیر است

به گزارش نیوز، شاهین بیانی از تغییر سیستم استقلال ابراز رضایت می کند و معتقد است این تیم با دفاع ۴ نفره بهتر کار می‌کند.

آقای بیانی! استقلال بالاخره برد.
این پیروزی کمی دیر اتفاق افتاد ولی به‌موقع بود و از این به بعد هم می‌توان روی این تیم بیشتر حساب باز کرد.

چطور؟
استقلال از نیمه دوم بازی با تراکتور دوباره همان استقلالی شد که مردم دوستش دارند. حمله از چپ و راست و ورود به محوطه ۱۸ قدم تا رسیدن به گل. البته در آبادان استقلال خیلی با احتیاط بازی کرد و من این سبک بازی اش را پسندیدم.

یعنی دفاعی کار کرد؟
خیر! حساب‌شده بازی کرد. این تیم با تغییر سیستم و ۴ دفاعه شدن نشان داد در حال حاضر و با عناصری که در اختیار دارد بهتر است با این روش بازی کند و جواب هم گرفت. در هر دو سوی زمین توپ‎گیری داشتیم و در دفاع وسط هم هیچ اشتباهی رخ نداد. سیدحسین (حسینی) هم شب موفقی را پشت سر گذاشت و چند توپ خطرناک را گرفت.

اما صنعت نفت هم خیلی فشار روی استقلال ایجاد کرد؟
شاید این به دلیل نبود ریگی و باقری در خط هافبک بود. آرش رضاوند ذاتاً هافبک جلوزن است و خصوصیات تدافعی ندارد که جای این دو بازی می‌کرد ولی پشت‌سر او و علی کریمی خط دفاع خوب کار کردند و البته نباید بازی فداکارانه دیاباته را هم از یاد برد.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟
او بار‌ها تا درون ۱۸ قدم عقب رفت و توپگیری کرد. به نظر می‌رسد او خیلی بابت روز‌هایی که نبوده درصدد تلافی است. او حتی روی گل دوم هم مؤثر بود و قبل از رضاوند که پاس نهایی را به مطهری داد توپ برگشتی در دفاع استقلال را به یار خودی داد. در کل این تیم خیلی متحد بازی می‌کند و همه را به خودش دلگرم کرده است.

بازی با نساجی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
این تیم چندین استقلالی در کادر فنی اش دارد که به خوبی با استقلال آشنا هستند و این می‌تواند کار را برای استقلال سخت کند ولی فراموش نکنید که فرهاد مجیدی هم در این دیدار لب خط است و می‌تواند تیمش را بهتر هدایت کند. در کل فکر می‌کنم استقلال چاره‌ای جز شکست دادن این تیم ندارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=120347

ثبت نظر

-