اعلام قیمت جدید هر کیلو مرغ

  • کد خبر : 120128
  • 30 تیر 1399 - 23:51
اعلام قیمت جدید هر کیلو مرغ

به گزارش نیوز به نقل از جماران:عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۸ هزار تومان است.

وی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی مراکز، تعطیلی صادرات و اخذ عوارض ۵ هزار تومانی صادرات را علت اصلی افت ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: استمرار روند فعلی قیمت به زیان مرغداران تمام می‌شود، از این رو عوارض ۵ هزار تومانی صادرات نیاز به اصلاح دارد.

حجت درباره تاثیر عرضه مرغ منجمد بر بازار بیان کرد: در شرایط فعلی، عرضه مرغ منجمد به زیان تولیدکنندگان تمام می‌شود، به همین خاطر از وزارت جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام به عنوان متولی انتظار می‌رود در مواقعی که حجم تولید کم است یا میزان مصرف بیش از حد است، اقدام به عرضه مرغ مرغ منجمد کند.

این مقام مسئول در واکنش به عرضه مرغ با نرخ‌های بالاتر در خرده فروشی‌ها بیان کرد: با توجه به عرضه مرغ با نرخ ۲۰ هزار تومان در بازار، مسئولان ذی ربط باید بر فاکتور‌های خرید نظارت کنند تا اجحافی در حق مصرف کنندگان صورت نگیرد.

وی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید و تامین بخش عمده نهاده مورد نیاز از بازار آزاد، امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب در بازار وجود ندارد.

حجت  بیان کرد: با توجه به تامین ۳۰ تا ۴۰ درصد نهاده  مورد نیاز مرغداران با نرخ مصوب، حداقل ۳ هزار تومان بر هزینه تمام شده تولید افزوده می شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت منطقی هر کیلو مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار بر عرضه مرغ با نرخ ۱۵ هزار تومان اصرار می‌ورزند، باید از ابزار‌های کنترلی بر فروش نهاده‌ها استفاده کنند چرا که مرغداران در پایان خط تولید قرار دارند و در زمانیکه مرغ هایشان به سن عرضه می‌رسد، امکان نگهداری در سالن‌ها وجود ندارد.

به گفته حجت، علی رغم بهبود شرایط توزیع نهاده با نرخ مصوب، کماکان کمبود داریم که امیدواریم با اتخاذ برخی تدابیر روند توزیع نهاده با نرخ مصوب تسریع شود.

حجت افزود: با نظارت مسئولان ستاد تنظیم بازار بر عملکرد واردکنندگان نهاده‌های دامی این امکان وجود دارد که ۱۰۰ درصد نهاده با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع شود، در غیراین صورت به سبب ۲ نرخی بودن قیمت ذرت و کنجاله سویا، تعدادی از مرغداران از گردونه تولید خارج خواهند شد.

وی متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه را بالای ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نوسان شدید هزینه‌های تولید، نرخ مصوب به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

حجت در پایان با تاکید بر اصلاح قیمت مرغ گفت: اگر قیمت مصوب بر مبنای کارشناسی اعلام شود، تولیدکنندگان با افتخار می‌پذیرند چرا که تولیدکنندگان به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت نیستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=120128

برچسب ها

ثبت نظر

-