امشب حرم مطهر رضوی عزاخانه امام جواد(ع) است

  • کد خبر : 120109
  • 30 تیر 1399 - 23:28
امشب حرم مطهر رضوی عزاخانه امام جواد(ع) است

به گزارش ، ماه ذیقعده که به انتها می‌رسد دوباره داغ شهادت امامی تازه می‌شود که در اوج جوانی زهر کین همسرش او را به شهادت رساند. امشب شب شهادت امام جواد(علیه السلام) است که در ۸ سالگی به امامت رسید و در ۲۵ سالگی بعد از ۱۷ سال امامت به شهادت رسید.

امشب مشهدالرضا(علیه السلام) خانه پدری جواد الائمه(علیه السلام) عزاخانه است

امشب مشهدالرضا(علیه السلام) خانه پدری جواد الائمه(علیه السلام) عزاخانه است و زائران حریم مطهر رضوی امشب به عزای میوه دل امام رضا نشستند.

از صبح دیروز حرم مطهر رضوی در آستانه این داغ، سیاه پوش شده و امشب هم زائرانی که برای زیارت امام رضا(علیسه السلام) به حرم مطهر رضوی آمدند آجرک الله گویان به آستان حضرت ثامن الائمه وارد می‌شوند. وارد حرم مطهر که می‌شوی مثل همیشه آرامش و معنویت فضای این بارگاه معنوی را در آغوش کشیده است خورشید غروب کرده و کم کم باید منتظر گلبانگ اذان بود. مراسم شب شهادت پیش از اذان با مداحی سید مصطفی حسینی در صحن جامع رضوی آغاز شده است زائران امام رضا(علیه السلام) در صحن‌های مختلف حرم مشغول راز و نیاز و عبادت هستند. کمی که می‌گذرد اذان هم در صحن جامع طنین انداز می‌شود، زائران در حالی که ماسک بر چهره دارند و با فاصله روی صحن مفروش حرم با فاصله نشسته اند نماز را اقامه کردند. با اتمام نماز سید ناصر کهربایی پشت تریبون صحن جامع قرار می‌گیرد و به قرائت زیارت امین الله می‌پردازد تا قسمت دوم مراسم شب شهادت امام جواد(علیه السلام) در بارگاه منور پدرش بزرگوارش برگزار شود. مدیحه سرایی از غم شهادت نهمین امام شیعیان بخش دیگر این مراسم است که زائران را پای این عزاداری نشانده است. صحن جامع محل برگزاری مراسم است و صحن‌های دیگر حرم نیز از طریق نمایشگر میهمان این عزاداری هستند.

امشب حال و هوای حرم مطهر رضوی غمبار است

امشب حال و هوای حرم مطهر رضوی غمبار است، چراکه همگی عزادار امامی هستند که به زهر کین و تیر خصم همسرش به شهادت رسید. حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی سخنران این هم در خصوص توسل به اهل بیت عصمت و طهارت و سیره امام جواد(علیه السلام) به سخنرانی پرداخت. پس از آن همگی زائران یک صدا صلوات خاصه امام جواد را در حریم پدرش قرائت می‌کنند و بر این امام بزرگوار درود می‌فرستند و دل‌ها را روانه کاظمین می‌کنند. مهدی رسولی مدیحه‌خوان پایانی بود که با لباس خادمی امام رضا(علیه السلام) برای پسرش صلای عزا می‌زد. میان هلهله سینه مجال آه نداشت برای گریه شریکی نبود و چاه نداشت درست مثل فدک پاره پاره شد جگرش شبیه مادر خود حال رو به راه نداشت میان حجره وقت احتضار هیچ کس نبود چرا که فاطمه هم طاقت نگاه نداشت سپاه حرمله در پشت در بودند حسین بود و عطش، یک نفر سپاه نداشت نبود نیزه به دیوار تکیه زد یعنی پناه عالمیان بود و خود پناه نداشت

سینه زنی با دم مهدی رسولی هم پایان بخش این عزاداری است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=120109

ثبت نظر

-