آخرین قیمت خودرو در بازار/ سایپا و ایران خودرو گران کردند؟

  • کد خبر : 120040
  • 30 تیر 1399 - 22:17
آخرین قیمت خودرو در بازار/ سایپا و ایران خودرو گران کردند؟

قیمت خودرو با توجه به وضعیت بازارهای ارز و سکه و گران شدن اجناس و تورم به تبع بالا رفته و حالا خبر می رسد سایپا و ایران خودرو به شکل رسمی خودروهای خود را گران گرده اندت.

اخبار اقتصادی– این در حالی است که رضا شیوا رییس شورای رقابت از موافقت این سازمان با افزایش قیمت خودروها به صورت فصلی (هر سه ماه یکبار) با توجه به اوضاع تورمی کشور خبر داده و گفته است که خودروسازان در صورت تمایل می توانند هر سه ماه یکبار، تورم بخشی را از بانک مرکزی خواسته و سپس با تایید ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت را رقم بزنند.


بیشتر بخوانید:

قیمت رسمی انواع خودرو‌های داخلی امروز دوشنبه ۳۰ تیر ۹۹

آغاز دور جدید فروش محصولات سایپا


به گزارش نیوز، وی با بیان اینکه بعد از دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی محاسبات انجام و اگر لازم به تغییرات قیمتی بود اعمال خواهد شد، افزود: البته این موضوع باید براساس دستورالعمل شورای رقابت و با تأیید ستاد تنظیم بازار صورت گیرد.

قیمت خودرو همواره در تابستان هر سال گران می شد و حالا با شرایط کرونا در کشور و افزایش نرخ تورم و کاهش تولید و عرضه خودرو این کالای مصرفی تبدیل به کالای سرمایه ای شده قیمت آن افزایش یافته است.

قیمت خودرو

اما مهمترین دلیل افزایش قیمت خودرو در کشور در روزهای گذشته افزایش نرخ ارز است. هر چند تمهیداتی اندیشیده شد برای اینکه ماشین های صفر کیلومتر توسط محتکران در کشور احتکار نشود اما هنوز قیمت خودرو افزایش می یابد و حتی کسانی که می خواهند خودروهای خود را بفروشند به تابلوی صرافی ها و قیمت دلار چشم دوخته و سپس قیمت خودرو را اعلام می کنند.

قیمت جدید محصولات سایپا

براساس توافقات به عمل آمده میان شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار قرار بر این شد تا قیمت خودرو هر سه ماه یک بار براساس نرخ تورم بخشی که توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود، تغییر پیدا کند.

برهمین اساس شرکت سایپا بعد از ارائه مستندات در خواست افزایش قیمت محصولات خود را اعلام کرد که در نهایت مورد موافقت ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید:

سهمیه سوخت چه کسانی قطع خواهد شد؟

رونمایی از خودرو آئودی R۸ V۱۰ RWD با ویژگی های جدید +عکس


براساس قیمت‌های جدید شرکت سایپا در تیرماه امسال تیبا دو از ۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان به ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان، کوئیک معمولی از ۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان به ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ساینا آپشنال از ۷۸ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

جزئیات قیمت‌های جدید تعدادی از محصولات سایپا به شرح زیر است:

وانت ۱۵۱ معمولی از (۴۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان به ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان)

کوییک معمولی از (۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان)

تیبا ۲ (رینگ فولادی) از (۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، به ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان)

تیبا ۲ پلاس از (۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۹۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان)

ساینا (رینگ فولادی) از (۶۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان به ۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان)

ساینا آپشنال از (۷۸ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان)

خودروهای ایران خودرو گران می شود؟

ـ در حالی که خبر افزایش قیمت محصولات سایپا از سوی رسانه‌ها اعلام شد و مورد تایید قرار گرفت امروز نیز خبر‌هایی از افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در رسانه‌ها منتشر شده است.

اعلام این افزایش قیمت در حالی است که پیگیری ها از ایران خودرو نشان می دهد هیچگونه افزایش قیمتی به این خودروسازی تا این لحظه ابلاغ نشده است و هیچکدام از محصولات این خودروساز نیز افزایش قیمت نداشته است.

رضا شیوا رییس شورای رقابت در پاسخ به این سئوال که آیا شورا مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران خودرو صادر کرده است یا خیر گفت: شورا دستورالعمل را ارائه کرده و خودروسازان هر سه ماه می‌توانند با مراجعه به بانک مرکزی تورم بخشی را دریافت و با تایید ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها را تغییر دهند.

وی افزود: بانک مرکزی تورم بخشی را هر سه ماه یکبار اعلام می‌کند و آن حداکثر است.

با توجه به اینکه افزایش قیمت خودرو پس از تایید ستاد تنظیم بازار امکان پذیر است اما این ستاد هیچگونه اطلاع رسانی در این زمینه انجام نداده است و حتی افزایش قیمت محصولات سایپا که نیز روز گذشته اعلام شد بدون کوچکترین اطلاع رسانی از سوی این ستاد بوده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=120040

ثبت نظر

-