صمد: تعویق المپیک دردسرساز می‌شود

  • کد خبر : 119572
  • 30 تیر 1399 - 13:54
صمد: تعویق المپیک دردسرساز می‌شود

نیوز/ پریسا غفاری؛ صمد نیکخواه‌بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال بعد از ماه‌ها به ایران برگشت. او که با شیوع کرونا و لغو پرواز‌ها چند ماهی در ینگه دنیا ماند، حالا برگشته، اما آماده، مثل همیشه تا در بسکتبال موفق باشد. کاپیتان تیم ملی به رغم شیوع کرونا تمریناتش را تعطیل نکرده، ولی از مسئولان ورزش و فدراسیون انتظار برنامه‌ریزی بهتری داشته تا این ۵ ماهه ورزش کشور وضعیت بهتری داشته باشد.

در این ۴ ماهی که ایران نبودی با کرونا چطور سر کردی؟
کرونا نه تنها من بلکه همه مردم جهان را درگیر کرد. ولی من تمریناتم را داشتم و شاید فرصتی به من داد تا آسیب‌دیدگی کمرم را به خوبی درمان کنم و توفیق اجباری شد تا بدون دغدغه بازی؛ کنار دخترم ویانا باشم و زمانی که او هم مدرسه اش تعطیل بود اوقات خوبی را با هم داشتیم.

در زمان تمرین بسکتبال ویانا هم با شما تمرین می‌کرد؟
بله، بعضی اوقات. ولی تا دلتان بخواهد به بوکس علاقه دارد. او سختکوشی و پشتکار خیلی زیادی دارد ولی در کل من خودم دوست ندارم ویانا دنبال ورزش حرفه‌ای برود. بهتر است به زندگی اش برسد.

درست است خطر بزرگی از بیخ گوش شما گذشته؟
بله، من کلاً عاشق ورزش‌های هیجان‌انگیز مثل موج‌سواری، دوچرخه‌سواری در کوهستان، قایقرانی در آب‌های خروشان هستم، یک روز هم به اتفاق مادر و دخترم به قایق‌سواری رفته بودیم که قایق برگشت و در آب‌ها سرگردان بودیم تا بعد از ۲ ساعت برای نجات ما رسیدند. خیلی شانس آوردیم.

به نظر شما تعطیلی ورزش و باشگاه‌ها چقدر می‌تواند به ورزشکاران آسیب برساند؟
به نظرم لطمه زیادی به ورزش کشور وارد شده است. انگار برای مسئولان ورزش اصلاً مهم نیست. آن‌ها سریع‌ترین راه مقابله با کرونا را تعطیلی باشگاه‌ها می‌دانند، به نظرم با این کارشان بیشترین لطمه را به ورزشکاران زده‌اند. مسلماً ورزشکار خودش می‌داند که در این شرایط باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند، ولی با تعطیلی باشگاه‌ها ورزشکار بیرون می‌رود و بیشتر در معرض کرونا قرار می‌گیرد. بحث ورزش در سالن‌ها یعنی سلامتی و ایمنی، پس با تمرین در خانه بیشترین آسیب، ترس و دلهره را به ورزشکار تحمیل می‌کند، حتی آکادمی المپیک را هم تعطیل کرده‌اند، ورزشکار پس کجا برود؟ ورزشکاری که جام جهانی می‌رود، سهمیه المپیک می‌گیرد، مدال برگردن می‌اندازد پاداشش را هم نمی‌دهید؟ درد بزرگ جامعه ورزش این است که مسئولانش راحت‌ترین راه را انتخاب می‌کنند. البته مسئولان که حقوق بگیر دولت هستند و برایشان برنامه‌ریزی‌ها مهم نیست.

آیا تعویق المپیک به ضرر بسکتبال تمام شد؟
برای حضور در المپیک هر فدراسیونی برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت دارد. بسکتبال هم خیلی بهتر از بار اول، سهمیه المپیک گرفت، لیگ خوب و جذابی را هم پشت‌سرگذاشته بودیم که نتیجه اش تحویل بازیکنان آماده به تیم ملی بود. ولی با شیوع کرونا و تعویق المپیک و ۵ ماه تعطیلی که گریبان بسکتبال را گرفته، شک نکنید عدم برنامه‌ریزی می‌تواند دردسر‌ساز باشد.

به نظرت لیگ برگزار می‌شود؟
من معتقدم ستاد مقابله با کرونا طبق داده‌های فدراسیون‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر متولیان فدراسیون همان‌طور که در سراسر جهان به برگزاری بازی‌ها منطبق با شرایط رسیده‌اند، فدراسیون ماهم باید در این ۵ ماه برنامه‌ریزی درست می‌کرد، اما هنوز نمی‌دانیم چه می‌شود.

توصیه‌ای به بهنام یخچالی برای بازی در آلمان داری؟
او بازیکن توانمند و مستعدی است که پایه بسکتبالش خوب است. در این شرایط بازی در هر جایی بهتر از ایران است. با تجربه من از اروپا، بهنام کار سختی در اروپا و لیگ آلمان دارد، ولی من امیدوار هستم که او می‌تواند بهترین بازی‌هاش را به نمایش بگذارد و مسیر موفقیتش را طی کند. او شایستگی اش را دارد و برایش خیلی خوشحالم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=119572

ثبت نظر

-