آموزش ماسک پارچه ای/ در خانه برای خود ماسک بدوزید

  • کد خبر : 118472
  • 29 تیر 1399 - 16:36
آموزش ماسک پارچه ای/ در خانه برای خود ماسک بدوزید

کرونا شیوع بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده و این روزها که نیاز به ماسک بیش از پیش احساس می‌شود.اگر تو فکر این هستید که بهتر است از ماسک پارچه‌ای استفاده کنید، متخصصان به شما می‌گویندکه درست فکر می‌کنید. دست به کار شوید و در خانه برای تمام اعضای خانواده ماسک بدوزید، نیازی به مهارت خیاطی نیست و دوخت ماسک پارچه ای را شروع کنید.

دوخت ماسک پارچه ای

وسایل مورد نیاز:

پارچه نخی

کش

نخ و سوزن

 

دوخت ماسک پارچه ای

>>>بیشتر بخوانید:

کدام جنس پارچه برای دوخت ماسک مناسب است؟

۱. برای دوخت هر ماسک می‌توانید از دو یا چهار لایه پارچه استفاده کنید. از پارچه‌های پنبه‌ای محکم و نخی مانند پارچه‌های لحاف استفاده کنید. از یک بشقاب پلوخوری به عنوان الگو استفاده کنید و یک دایره به قطر آن تهیه کنید. قطر دایره باید حدود ۲۵ سانتی متر باشد. دایره را به شکل نیم دایره تا بزنید و از وسط دو نیم کنید. نیمه‌ها را نیز قرینه هم برش دهید.

۲. هر دو نیمه را از قسمت گرد آن به هم بدوزید تا دو یک چهارم دایره دو لایه داشته باشید. حالا باید دور تا دور دو لایه دوخت زده را به جز چند سانتی متر از نتهای یکی از گوشه ها به هم بدوزید. دقت کنید که لبه‌های دوخت رفته لایه ها باید به سمت بیرون باشد که با برعکس کردن آن، لبه دوخت به داخل برود. اگر می‌خواهید ماسک شما چهار لایه باشد، باید دو کاپ آماده کنید.

از این الگو نیز برای دوخت می‌توانید استفاده کنید:

الگو ماسک پارچه ای

۳. بعد از آن که دوخت را انجام دادید، کاپ ماسک را از درزی که دوخت نزدید برگردانید و آن را به دقت اتو بکشید. دو گوشه کاپ را کمی تا بزنید و لبه آن را بدوزید به شکلی که بتوانید از وسط آن کش رد کنید.

۴. می‌توانید از کش کوتاه برای پشت گوش استفاده کند یا اگر از جمله کسانی هستید که کش‌ها گوش شما را حسابی اذیت کرده‌اند، از کش بلند برای پشت سر استفاده کنید. قبل از بریدن کش، آب را به سر خود امتحان کنید که کوتاه یا بلند نشود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=118472

ثبت نظر

-