منچستریونایتد – چلسی‌؛ جنگ موازی با لیگ

  • کد خبر : 118140
  • 29 تیر 1399 - 11:09
منچستریونایتد – چلسی‌؛ جنگ موازی با لیگ

به گزارش نیوز، تنها یک امتیاز با یکدیگر در جدول فاصله دارند و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کنند. این اما نبرد آنها در لیگ برتر است. منچستریونایتد و چلسی برای رسیدن به فینال جام‌حذفی هم امشب از ساعت ۲۱:۳۰ باید در ورزشگاه بزرگ، تاریخی و البته بدون تماشاگر ومبلی به مصاف هم می‌روند تا از طریق میانبر به چیزی که می‌خواهند برسند.

منچستریونایتد
۱۹ بازی در همه تورنمنت‌ها بدون شکست هستند و بعد از اتمام قرنطینه هم این روند خوب را ادامه دادند. کسب ۶ برد و ۲ تساوی در ۸ مسابقه نشان از روند مثبت یونایتد دارد. البته رکورد شکست‌ناپذیری همچنان در اختیار سرالکس فرگوسن با ۲۹ بازی بدون شکست است. اوله‌گنار سولسشائر قبلاً در قامت بازیکن ۲ مرتبه تجربه قهرمانی در جام‌حذفی را داشته و با رمز و راز این تورنمنت به خوبی آشناست. تیم او در فاز هجومی به ثبات خوبی رسیده و ترکیب پوگبا، فرناندس، گرینوود، مارسیال و رشفورد امتحانش را در حد عالی پس داده است. کسب ۱۳ کلین شیت در ۱۹ بازی و آخرین شکستی که در ژانویه بود آمار خط دفاعی شیاطین سرخ را هم مطلوب توصیف می‌کند. اگرچه آنها به سختی نوریچ را در آخرین دقایق وقت‌های اضافی شکست دادند و به نیمه‌نهایی رسیدند اما در آن مسابقه بازیکنان اصلی روی نیمکت بودند. بعد از شکست دادن کریستال پالاس و رسیدن به رتبه پنجمی و یک امتیازی چلسی حالا نوبت ضربه به این تیم در جام‌حذفی است. ضربه‌ای که می‌تواند چلسی را در لیگ برتر نیز گیج کند.

چلسی
تیم سوم جدول است اما حاشیه امنیت ندارد. بنابراین فرانک لمپارد باید روی جام‌حذفی قمار کند و ترکیب اصلی‌‌اش را به زمین بفرستد؛ ترکیبی که هر وقت ژیرو را بعد از قرنطینه به طور ثابت بازی داده برایش گلزنی کرده است. لمپارد از اوله بیشتر با جام‌حذفی آشناست چراکه در زمان بازیگری ۴ بار این جام را بالای سر برده است. بعد از شکست مقابل شفیلد یونایتد، چلسی این هفته نوریچ‌ را با تک‌ گل ژیرو برد تا از جایگاه سومی‌‌اش حراست کند. چلسی در لیگ بازی‌های سختی دارد که جدال خارج از خانه با لیورپول مهمترین آن است. حتی اگر کوچکترین لغزشی در لیگ رقم بخورد آنها باید یک دلخوشی دیگر برای کسب سهمیه که اسمش جام‌حذفی است را حفظ کنند. البته آنها برای رسیدن به این مرحله همین لیورپول را به علاوه لسترسیتی، ناتینگهام فارست و هال‌سیتی شکست داده‌اند. تیمی که در ۱۳ سال اخیر ۵ بار قهرمان جام‌حذفی شده به این سادگی‌ها تسلیم نخواهد شد، حتی اگر قرار باشد با ترکیب دوم خود در این مسابقه حضور پیدا کند و بازیکنان اصلی‌‌اش را به رسم عادت استراحت دهد.

مصدومان و محرومان
خط دفاعی شیاطین سرخ با مصدومیت الکس توآنزبه و فیل جونز به هم ریخته است. ضمن اینکه شرایط برندون ویلیامز و لوک شاو هم مبهم می‌باشد. در طرف مقابل هم انگولو کانته و بیلی گیلمور به طور قطع برای چلسی بازی نخواهند کرد. خبر خوب برای چلسی آماده شدن فیکایو توموری است. انتظار می‌رود دو طرف همچون بازی‌های گذشته جام‌حذفی از گلرهای ذخیره‌شان به نام‌های کابایرو و رومرو در این مسابقه استفاده کنند.

نکات آماری
۱۲) منچستریونایتد با ۱۲ قهرمانی در جام‌حذفی در رده دوم پرافتخارترین‌ها قرار دارد. سولشائر می‌خواهد این عنوان را از آرسنال بگیرد.
۲۰) این دو تیم مجموعاً ۲۰ بار قهرمانی در جام‌حذفی را تجربه کرده‌اند و جزو رکوردداران به حساب می‌آیند.
۳۰) منچستریونایتد ۳۰ مرتبه توانسته به مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی راه پیدا کند.
۱۰) چلسی موفق به ۱۰ حضور در نیمه‌نهایی جام‌حذفی شده است.
۲ ) منچستری‌ها در جام اتحادیه با ۲ گل چلسی را شکست‌ دادند.
۴) در ۵ دیدار اخیر این دو تیم در جام‌حذفی ۴ برد سهم چلسی بوده است.
۹) تعداد بردهای منچستریونایتد مقابل چلسی در جام حذفی ۹ پیروزی است.
۵) چلسی توانسته ۵ دیدار از جام‌حذفی مقابل یونایتد را پیروز شود.
۴) چلسی در ۶ بازی اخیر خود در تمامی تورنمنت‌ها ۴ برد و ۲ شکست را ثبت کرده است.

ترکیب احتمالی
منچستریونایتد: رومرو، دالو، بایی، ویلیامز، مگوایر، ماتیچ،‌ فرد، جیمز، پوگبا، رشفورد و ایگالو
چلسی: کابایرو، توموری، کریستنسن، جیمز، امرسون، بارکلی، جورجینیو، مانت، لوفتوس‌چیک، هادسون‌اودوی و آبراهام

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=118140

ثبت نظر

-