طلای سرخ ارزان شد

  • کد خبر : 11572
  • 05 اسفند 1398 - 5:27
به گزارش نیوز،

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و حداکثرقیمت آن ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

اخبار اقتصادی- وی افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید و مصرف زعفران در سبد خانوار ناشی از شرایط فعلی اقتصاد، قیمت زعفران نسبت به دی ماه ۳ تا ۴ درصد کاهش یافته است.

میری درباره آینده بازار زعفران گفت: اگرچه شرایط کشور به گونه‌ای است که امکان پیش بینی قیمت وجود ندارد، اما میزان تقاضا برای خرید زعفران در بازار‌های داخلی و صادراتی در حدی نیست که منجر به افزایش قیمت شود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه صادرات زعفران تعریفی ندارد، بیان کرد: در حال حاضر صادرات زعفران به کشور‌های چین، هنگ کنگ و ویتنام به سبب شیوع بیماری کرونا کاهش یافته است که با رفع این چالش هم طبق روال همه ساله میزان صادرات در اسفند روبه کاهش است.

میری در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران تصریح کرد: بنابر آمار ۱۰ ماهه گمرک میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش یافته است که بنابر روال همه ساله، صادرات این محصول طی ماه‌های بهمن و اسفند کاهشی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=11572

ثبت نظر

-