آخرین آمار کرونا در ۲۶ تیر ۹۹ / فوت ۱۹۸ بیمار جدید

  • کد خبر : 115326
  • 26 تیر 1399 - 15:09
به گزارش نیوز،

سیما سادات لاری، بعد از ظهر پنج شنبه در ارتباط تلویزیونی، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

اخبار اجتماعی – وی با اشاره به شناسایی ۲۵۰۰ مورد جدید کرونا ، مجموع افراد مبتلا در کشورمان تا ظهر پنج شنبه ۲۶ تیر ۹۹، ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت ، با اشاره به ۱۹۸ مورد جدید فوتی در شبانه روز گذشته، گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر از افراد مبتلا، جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: از مجموع افراد مبتلا، ۲۳۰ هزار و ۶۰۸ نفر بهبود یافته اند.

لاری گفت: در حال حاضر، ۳۴۷۱ نفر از بیماران کرونا در وضعیت شدید و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی افزود: تاکنون بالغ بر دو میلیون و ۷۳ هزار و ۷۹۱ مورد تست تشخیصی کرونا در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت انجام شده است.

وضعیت هشدار در برخی استان ها

روزهای گذشته استان‌های آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی گفت: استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

کرونای خفیف یا شدید علائمی دارد که در این مطلب می خوانید.

اسامی مراکز و بیمارستانهای تست کرونا در تهران را در این مطلب می خوانید.

دوره نهفتگی یا کمون بیماری کرونا یعنی مدتی که از زمان ورود ویروس به بدن تا بروز علائم بیماری طول می‌کشد.

آزیترومایسین داروی فعلی درمان کرونا در کشور است.

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ به ۵۸۶ هزار و ۸۴۵ نفر رسیده است.

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به ذخیره داروهای استراتژیک، گفت: تامین داروی کرونا با مشکلی مواجه نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تاکنون واکسنی برای کرونا تولید نشده است، گفت: بهترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مبتلا شدن به کرونا همچنان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم شرکت در مراسمات عروسی و عزا است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=115326

ثبت نظر

-