۸ شامپانزه‌ در زندان های انفرادی ارم ! / حیوان آزاری بس است!+ عکس های تکاندهنده

  • کد خبر : 114541
  • 25 تیر 1399 - 20:11
۸ شامپانزه‌ در زندان های انفرادی ارم ! / حیوان آزاری بس است!+ عکس های تکاندهنده

شامپانزه‌ / در پی ثبت یک کمپین مردمی از طرف یک «دوستدار حیوانات» با عنوان «درخواست کمک شامپانزه‌ های ارم از مردم» موجی از واکنش و حمایت از سوی مردم و برخی از چهره‌های فرهنگی و هنری ایجاد شد.

به گزارش نیوز، در این کمپین عنوان شده «شامپانزه‌ ها بیشتر از سایر حیوانات اسارت و جایگاه نامناسب را درک کرده و رنج می‌برند، باغ وحش ارم در ۲۰ سال گذشته بی‌توجه به استاندارد نگهداری از شامپانزه‌ ها آنها را در جایگاه نامناسب نگه داشته و موجب شده که به مشکلات روحی و روانی شدید مبتلا شوند! آیا این آزار مستمر نباید محکوم شود؟»

در همین راستا و با پیگیری‌های انجام شده تصاویر جدیدی از محل نگهداری شامپانزه‌ ها در باغ وحش پارک ارم به دست آمده است.

تاکنون بیش از یک هزار و پانصد حمایت از این کمپین انجام شده است. برخی از اظهارات کاربران در واکنش به این کمپین را بخوانید:

«باغ وحش ها باید زودتر به ظلم چندین سالشون خاتمه بدن و حداقل کاری که میتونن بکنن اینه که جایگاه مناسب براشون فراهم کنن نه این زندان‌های منزجر کننده‌ای که حیوانات در آن قرار گرفته‌اند. شامپانزه‌های باغ وحش ارم که نسبت به بقیه گونه‌ها درک بیشتری از این موضوع دارند باید زودتر از این موقعیت بد خارج شده و زندگی خوبی را تجربه کنند.»

«خواستار مناسب سازی جایگاه شامپانزه های ارم و انتقال باران به سرزمین میمون‌ها»

«با توجه به تخلفات محیط زیست خواستار بنیوزری عیسی کلانتری هستیم! اخیرا هم در مصاحبه با ایسنا آتش سوزی جنگل را امری عادی اطلاق کرد و گفت که طبیعت خودش با آتش کنار می‌آید!»

«دیدن این حیوونا تو زجر و عذاب چه لذتی داره، چه باغ وحشیه آخه، لطفا یکجا رو درست اداره کنین»

«به ما انسانها که رحم نکردید حداقل به این حیوانات رحم کنید»

«امیدوارم باغ وحش‌ها تعطیل شن به زودی»

«میدونیم که حیوانات اسیر شانسی برای بازگشت به طبیعت ندارند ولی میتونیم مکان بهتری برای زندگی در اسارت برایشان بسازیم»

«آدما رو کردن تو قوطی ۲۸ متری و۳۶متری بعد فکر شامپانزه پارک ارم باشن آخه ؟؟؟»

«اسارت همانگونه که انسان را می‌آزارد حیوانات را نیز آزرده می‌کند. حالا که مجبورند دربند باشند لااقل شرایط مناسب تری در نظر گرفته شود»

«باران حق زندگی در بهترین شرایط رو داره نه سلولی که براش در نظر دارید.»

«تدابیر لازم باید انجام بشه و بودجه مورد نظر برای استاندارد زندگیشون انجام بشه، از هنرمندها و آدم های معروف برای ایجاد کمپین جهت حمایت انجام بشه، اگر هم توانایی نگهداری ندارند اصلا اشکالی نداره انتقال بدن به کشورهای دیگه، جان همه موجودات زنده ارزشمنده.»

«لطفا به محیط زیست وحیات وحش ایران اهمیت بدین، با از بین رفتن اینا ایرانم از بین میره، دنیا روبه نابودیه»

«این مشکل باید رسانه‌ای بشه»

«همه‌ى حیوانات و مخصوصا شامپانزه ها که اینقدر احساساتى و شبیه به انسانن نیاز به امکانات و فضا و شرایط مناسب دارن و باید این حق بهشون داده بشه نه اینکه تو قفس هایى با این ابعاد و در این شرایط تا ابد یه زندگىِ بدتر از مرگ داشته باشن…»

«تمام حیوانات باغ وحش های ایران نیاز به حمایت دارند»

«سلام نگهداری شامپانزه ها در جای نامناسب سبب آزار روحی و روانی شامپازه‌ ها شده لطفا در رفتار با حیوانات تجدید نظر کنید خدا رو‌ خوش نمیاد اینگونه رفتار بشه»

«حیوانات باید حتی الامکان در مکانی مشابه زیستگاه طبیعی زندگی کنند. با آنها مهربانتر باشیم باران را به زادگاهش برگردانیم»

«جایگاه شکنجه حیوانات تماشایی نیست! اگر وجود باغ وحش را برای کلان‌شهر تهران لازم می‌بینید حداقل استانداردسازی کنید؛ یا اگر از پس هزینه‌ها بر نمی‌آیید تعطیلش کنید…»

۶۰ سال پیش در روز ۲۳ تیر برابر با ۱۴ جولای توسط جین گودال رفتارشناس مشهور حیوانات روز جهانی شامپانزه‌ها نامگذاری شد. شامپانزه‌‌ ها گونه‌ای هستند که به شدت در زیستگاه‌های طبیعی خود در خطر انقراض قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=114541

ثبت نظر

-