هزینه‌های زندگی در دانمارک؛ مالیات تا ۵۰درصد/ حمل‌ونقل گران، تحصیل ارزان/ بازار کار رقابتی برای مهاجران

  • کد خبر : 114513
  • 25 تیر 1399 - 19:32
هزینه‌های زندگی در دانمارک؛ مالیات تا ۵۰درصد/ حمل‌ونقل گران، تحصیل ارزان/ بازار کار رقابتی برای مهاجران

به گزارش نیوز به نقل از سایت اینترنیشنز، زندگی در دانمارک به ویژه در شهرهای کپنهاگ و آرهوس هزینه ی بسیار بالایی دارد.

کپنهاگ یکی از گران ترین شهرهای جهان است و هر دو شهر جز ۱۵ شهر گران قیمت اروپا هستند. با این حال، بالا بودن هزینه های زندگی در دانمارک با میزان درآمد بالا در تناسب است.

بالاترین میانگین درآمد با میزان ۵۳ هزار کرون دانمارک (۷۸۵۰ دلار) در ماه به شهر کپنهاگ اختصاص دارد. کمترین میانگین درآمد نیز به مقدار ۴۵ هزار کرون (۶۸۰۰ دلار) مربوط به منطقه ی ژوتلند شمالی است.

l2yhSXYzwbpR

به طور کلی، هزینه هایزندگی در دانمارک (به استثنای اجاره مسکن و قبوض خدمات) برای یک فرد و یک خانواده چهار نفره به ترتیب حدود ۵۳۰۰ و ۱۴۱۰۰ کرون (۷۹۰ و ۲۰۰۰ دلار) در ماه است.

متوسط اجاره بها برای یک اپارتمان ۸۵ متری در شهرهای کپنهاگ و آرهوس به ترتیب ۱۶۶۰۰ و ۱۱۸۰۰ کرون (۲۲۲۰ و ۱۵۸۰ دلار) در ماه است، در حالی که متوسط اجاره مسکن در شهر آلبورگ، ۸۵۰۰ کرون یا ۱۱۴۰ دلار در ماه است. قبوض آب، برق  و گرمایش نیز حدود ۸۸۰ کرون (۱۲۰ دلار) در ماه هزینه دارد.

تحصیل در مدارس دولتی دانمارک رایگان است. هزینه ی تحصیل در مدارس خصوصی نیز حدود ۳ هزار کرون (۴۰۰ دلار) در هر ماه است. تحصیل در مدارس بین المللی نیز حدود ۵۶ هزار کرون (۸۴۰۰ دلار) در سال هزینه دارد.

سیستم حمل و نقل عمومی در دانمارک گسترده و کارآمد است. قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی ۲۲ کرون (۳دلار) است. بلیط ماهانه نیز حدود ۴۶۲ کرون (۶۸ دلار) قیمت دارد. قیمت خودو در دانمارک بسیار بالا است و قیمت هر لیتر بنزین نیز ۱۱ کرون است.  کرایه تاکسی هم قیمت بالایی دارد. تعرفه ی متدوال کرایه تاکسی ۴۸ کرون (۷دلار) است و به ازای هر کیلومتر ۱۵ کرون (۲ دلار) افزایش می یابد.

بازار کار دانمارک برای مهاجران بسیار رقابتی است. اکثر دانمارکی ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند و مهارت در زبان انگلیسی مزیت خاصی محسوب نمی شود. روزهای کار در دانمارک از دوشنبه تا جمعه است و ساعات کاری برای متوسط درآمد ۴۷ هزار کرون (۷ هزار دلار) در ماه، ۳۷ ساعت در هفته است.

میزان حقوق و دستمزد در دانمارک بالا است، اما مالیات در برخی موارد به ۵۰ درصد از درآمد نیز می رسد. کمترین دستمزد نیز حدود ۱۱۰ کرون (۱۶ دلار) در هر ساعت است. در جدول زیر متوسط درآمد سالانه برای برخی مشاغل نشان داده شده است:













درآمد بر حسب دلار

درآمد بر حسب کرون

عنوان شغلی

۳۷,۳۰۰

۲۵۰,۰۰۰

حسابدار

۵۹,۸۰۰

۴۰۰,۰۰۰

معمار

۶۳,۸۰۰

۴۲۷,۰۰۰

مدیر بازاریابی

۴۹,۳۰۰

۳۳۰,۰۰۰

پرستار

۱۰۷,۵۰۰

۷۲۰,۰۰۰

مدیر تولید

۷۱,۱۰۰

۴۷۶,۰۰۰

مهندس نرم افزار

۴۴,۸۰۰

۳۰۰,۰۰۰

معلم

۷۹,۳۰۰

۵۳۵,۰۰۰

مدیر فروش

۳۹,۱۰۰

۲۶۴,۰۰۰

روزنامه نگار

مترجم: گیسو جعفری

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=114513

ثبت نظر

-