چیزی از مربیگری مجیدی و نامجومطلق نمی دانم!

  • کد خبر : 114355
  • 25 تیر 1399 - 16:04
چیزی از مربیگری مجیدی و نامجومطلق نمی دانم!

به گزارش نیوز، «امیر هاشمی مقدم» درباره عملکرد «فرهاد مجیدی» اظهار داشت: مجیدی را به عنوان یک فوتبالیست می‌شناسم. به عنوان مربی اما او را نمی‌شناسم. نمی‌دانم مدرکش چیست و از ایران گرفته یا از خارج از ایران. او در زمان بازیگری مهاجم خوبی بود. همیشه گفتم که یک بازیکن خوب باید استعداد داشته باشد. یک مربی خوب هم باید استعداد داشته باشد. کسب مدارک مربیگری خوب است اما داشتن استعداد مهمتر است. مربی خوب باید دید تاکتیکی خوبی داشته باشد؛ تمرین‌دهنده خوبی باشد؛ با دکتر تیم و دستیاران خود خوب رفتار کند و تیمش را مدیریت کند. یک مربی باید از همه جهات کامل باشد و حداقل برای یک سالی که می‌خواهد مربیگری کند برنامه‌ریزی داشته باشد. برنامه‌ریزی فقط تمرین و مسابقه نیست. باید مسائل مختلفی در نظر گرفته شود و اینکه تمرینات چگونه انجام شود. بازیکنان چگونه رشد کنند. «فرهاد مجیدی» را به عنوان مربی نمی‌شناسم. اما امیدوارم در کارش موفق شود. او در حال حاضر سرمربی استقلال است و باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وی درباره وضعیت کنونی استقلال و قول‌هایی که مجیدی درباره آسیایی شدن تیم و قهرمانی در جام حذفی داده است تصریح کرد: وضعیت استقلال چندان خوب نیست و باید برای قهرمانی مبارزه کند و در لیگ قهرمانان آسیا مدعی باشد. این درخواستی است که از هر مربی که می‌آید؛ می‌شود. استقلال یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران و ‌آسیاست. «مجید نامجو مطلق» در زمان خودش یکی از بهترین هافبک‌هایی است که من دیده‌ام. او بازیکن بسیار خوبی بود اما درباره مربیگری‌اش چیزی نمی‌دانم. شاید در کنار فرهاد نیاز است که یک مربی دیگر حضور داشته باشد تا تیم را تقویت کند و نظم رختکن را به دست بگیرد و بازیکنان را از لحاظ اخلاقی اداره کند. استقلال در سه دیدار اخیر ۲ مساوی داشته و یک باخت. در سه بازی اخیر استقلال تهران فقط ۲ گل زده است. در ۲ بازی خانگی و از ۶ امتیازی که باید کسب می‌شد ۲ امتیاز کسب شد.

این پیشکسوت استقلال ادامه داد: فکر می‌کنم به جای قول دادن باید بازی به بازی فکر کرد. دیدار با تراکتور با نتیجه بدون گل تمام شد. یک روز استراحت کنید و سپس به دیدار برابر صنعت فکر کنید. استقلال باید به آسیا برود و این حداقل کاری است که می‌توان کرد. اگر «فرهاد مجیدی» نتواند سهمیه آسیایی برای استقلال کسب کند یعنی مربی خوبی برای استقلال نیست. این یک حساب دو دو تا چهار تا هست. ارقام دروغ نمی‌گویند. ارقام مربیان را جابه‌جا می‌کنند. فراموش نکنید با یک باشگاه معمولی طرف نیستیم. استقلالی هواداران عاشقی دارد که استقلال را استقلال کردند.

هاشمی مقدم درباره تغییرات زیاد در راس کادر فنی تیم‌های لیگ برتر گفت: از یک طرف خیلی تعجب دارد و از طرف دیگر اصلا تعجب ندارد. وقتی سیستم مدیریتی خوب نباشد این اتفاقات رخ می‌دهد. همیشه فکر می‌کنیم مربی تیم، نتیجه یک تیم را می‌گیرد اما در واقع یک مدیر خوب باعث می‌شود تا یک باشگاه خوب نتیجه بگیرد. یک مدیر خوب می‌تواند مربی خوب بیاورد، بازیکنان خوبی را جذب کند و برای باشگاه حامی مالی بیاورد. امیدوارم مدیران باشگاه‌ها مرتب در آینه به خودشان نگاه کنند. به قول معروف تمام اتفاقاتی که رخ می‌دهد را به گردن مربیان نیندازند و اعتبارات را به خودشان اختصاص ندهند. هستند مربیانی که خوب نتیجه نمی‌گیرند و عوض می‌شوند و دلیل فوتبالی دارد. عوض شدن مربی در ایران فقط دلایل فوتبالی ندارد. اینقدر حاشیه وجود دارد که تاثیرگذار است. برای ایران و برای خارج از ایران این اصلا مساله خوبی نیست و اعتبار ما زیر سوال می‌رود. هزینه‌ای که روی دست یک باشگاه بر سر این تغییرات گذاشته می‌شود بسیار بیشتر است. نمی‌دانم در فوتبال ایران مدیرعامل تصمیم می‌گیرد یا مدیرفنی اما هر کسی که هست باید علم داشته باشد و سازمانی مشخص راجع به مسائل فنی نظر بدهند. برای انتخاب یک مربی شما باید تحقیق کنید که او به فرهنگ فوتبالی باشگاهتان می‌خورد و اخلاقش در شان باشگاه شما هست یا خیر.

ملی‌پوش سال‌های دور فوتبال ایران تصریح کرد: فوتبال ایران یک چرخه دارد و دوباره سر جای خودش برمی‌گردد. بودند مربیانی که در یک تیم چهار دوره سرمربیگری کرده بود. از طرفی مربیان باید کار کنند و از طرف دیگر از خودم می‌پرسم که چرا این فرصت در اختیار دیگر مربیان قرار نمی‌گیرد. چرا جرات نمی‌کنید به مربیان جوان اعتماد کنید. به کسی مثل «مهدی پاشازاده» فرصت بدهید تا یکی ۲ سال در یک باشگاه کار کند. مربیان جوان دیگری هم داریم که کار نمی‌کنند. وقتی یک مربی مدام نتیجه نگیرد و بازهم صاحب تیم شود و این چرخه ادامه پیدا کند به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. باید این چرخ روبه جلو حرکت کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=114355

ثبت نظر

-