وزیر اسبق بهداشت هم کرونا گرفت

  • کد خبر : 112753
  • 24 تیر 1399 - 4:02
وزیر اسبق بهداشت هم کرونا گرفت

کد خبر: ۱۵۷۸۱۳

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ – ۲۳:۰۰

دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم و استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حین طبابت مبتلا به کرونا شد.

به گزارش نیوز دکتر کامران باقری لنکرانی گفت: ما هم طبابت می‌کنیم و در حین طبابت سه چهار هفته پیش مریض شده و الان هم خدا را شکر بهترم و به کار خود بازگشتم و البته با ضعف بدنی کارم را ادامه میدهم.
دکتر لنکرانی در پاسخ به این سوال آیا همچنان ناقل این بیماری است؟ گفت: اگر ۱۰ روز از شروع علایم بگذرد به شرطی که سه روز بدون علامت باشیم، بعید است فرد ناقل کرونا باشیم و این نکنه مهم است که در اسفند ماه گفته شد که بیماری کووید ۱۹ با سرماخوردگی متفاوت است، اما الان در داخل کشورمان و برخی از کشور‌های دنیا بررسی شده که علایم آن شبیه سرماخوردگی است.

 

دکتر باقری لنکرانی در پاسخ به اینکه ایا در زمینه کنترل کرونا موفق بوده ایم؟ افزود: در حال حاضر کرونا طغیان کرده و مسئولیت این طغیان را نباید برگردن مردم انداخته و از مسئولیت خود شانه خالی کنیم، باید در حال حاضر جامع را اقناع کرده تا پایبندی مردم به مسائل بهداشتی بیشتر و با فضا‌های مضر برخورد‌های جدی شود و دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود بیشتر عمل کنند و دستگاه‌های اجرایی کرونا را اولویت‌های دست پایین خود در نظر نگیرند چرا که همیشه گفته شده “سلامت محور توسعه اقتصاد است”.
وزیر پیشین بهداشت گفت: در موضوع کرونا وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند آن را کنترل کند بلکه بار‌ها گفته شده، وزارت بهداشت در درمان و پیشگیری حدود ۲۵ درصد تاثیرگذار است و ۷۵ درصد همکاری‌های فرابخشی است که اگر این ۲۵ درصد تلاش کنند، ولی بقیه تلاش نکنند به نتیجه نخواهد رسید و ما بالاخره با یک موضوع مهم روبر هستیم این موضوع احتیاج به همکاری صمیمانه دستگاه‌های سیاستگزار و اجرایی دارد و البته همراه با جلب مشارکت‌های مردمی باشد.
دکتر لنکرانی در پایان در پاسخ به این سوال که برای درمان خود از چه دارویی استفاده کرده اید؟ اعلام کرد: مردم از مصرف خودسرانه دارو و درمان خودداری کنند و بدانند تا کنون داروی موثری به عنوان داروی ضد ویروس شناخته نشده است و افرادی که مبتلا به کرونا می‌شوند باید از خوردن غذای چرب خودداری و از خانواده آنتی اکسیدان‌ها مثل میوه و سبزی استفاده کنند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=112753

ثبت نظر

-