ضدعفونی روزانه ناوگان هوایی ایران ایر

  • کد خبر : 112738
  • 24 تیر 1399 - 3:43
ضدعفونی روزانه ناوگان هوایی ایران ایر
به گزارش نیوز،

حسن خرسند معاون خدمات فرودگاهی هما در حاشیه انجام ضد عفونی هواپیمای ایرباس ایران ایر با بیان اینکه طبق بخشنامه و دستور العمل‌های وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته شد که هر شب ساعت ۱۰ تا ۱۱ تمام قسمت‌های هواپیما به صورت کامل ضدعفونی شود، اظهار کرد: کمیته‌ای متشکل از سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه را آماده کرده و طی ۳ تا ۴ ماه گذشته به صورت روزانه و مرتب تمام بخش‌های هواپیما با استفاده از مواد ضد عفونی کننده پاکسازی و گند زدایی می‌شود.

اخبار اقتصادی- خرسند یاد آور شد: تمامی محتویات برای ضد عفونی هواپیما‌ها با تایید وزارت بهداشت بوده و هیچ مشکلی در تهیه مواد وجود ندارد.

معاون خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: تمامی بدنه هواپیما شامل صندلی‌ها و هر قسمتی که با مسافران در تماس بوده ضد عفونی می‌شود و در پرواز‌های ترانزیت از تهران به شهرستان‌ها هم به صورت مختصر و سریع تمامی این بخش‌ها ضد عفونی می‌شود.

خرسند اظهار کرد: در بخش کیترینگ و تمامی بخش‌های اداری ساختمان‌ها به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

او تاکید کرد: روزانه در تهران ۱۵ تا ۱۶ فروند هواپیما ضد عفونی می‌شود و در کل شبکه پروازی هم ۶۰ تا۷۰ فروند هواپیما با استفاده ار مواد ضد عفونی کننده مورد تایید وزارت بهداشت ضد عفونی می‌شود.

معاون خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با فاصله گذاری اجتماعی در هواپیما هم گفت: تمامی اقدامات فاصله گذاری اجتماعی در رابطه با فاصله گذاری اجتماعی در طول زمان سفر از جمله ورود مسافر به کانتر و اتوبوس‌ها رعایت می‌شود، به طوری که در اتوبوس‌های حمل مسافر بیش از ۳۰ نفر سوار نمی‌شوند و در داخل هواپیما‌ها هم علاوه بر آنکه هر ۳ دقیقه از طریق دستگا‌ه های تصفیه هوا، داخل هواپیما پاکسازی می‌شود، دو ردیف آخر هواپیما هم برای افراد مشکوک به بیماری خالی نگه داشته می‌شود.

او با بیان اینکه ۳ تا ۴ منبع موثق اقدام به تهیه بخشنامه و دستور العمل در رابطه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرده اند گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، معاونت‌های مختلفی شامل منابع انسانی و مدیریت بازرگانی که با مسافران ارتباط دارند جلساتی را برگزار کردند  و در رابطه با رعایت دستور العمل‌ها تصمیم گیری انجام دادند.

او ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری در طی ۳ تا ۴ ماه گذشته تمامی دارو‌ها و محتویات در رابطه با مواد ضدعفونی را با همکاری وزارت بهداشت تهیه می‌کند.

خرسند با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده در هر پرواز برای مسافران تهران و شهرستان ساعت ۱۰ شب کل بدنه هواپیما و قسمت های داخلی ضدعفونی می‌شود و پرواز‌های ترانزیت تهران به شهرستان‌ها هم ضدعفونی می‌شود.

او با اشاره به اینکه در ۳ تا ۴ مرحله هنگام مراجعه به کانتر فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود افزود: در تمامی طول پرواز به صورت کامل این فاصله‌ها رعایت می‌شود و در صورتی که مسافری مشکوک به کرونا باشد در ۲ ردیف آخر که خالی نگه داشته شده قرار می گیرد.

معاون فرودگاهی ایران ایر در پایان اظهار کرد: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که مسافر مشکوک به کرونا و یا سرما خوردگی وارد فرودگاه شود و با استفاده از دستگاه‌ تب سنج، دمای بدن مسافران ارزیابی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=112738

ثبت نظر

-