ضرورت تحقیق درمورد حمله به تظاهرکنندگان

  • کد خبر : 112586
  • 23 تیر 1399 - 23:56
ضرورت تحقیق درمورد حمله به تظاهرکنندگان

به گزارش نیوز به نقل از نیوز: به گزارش شبکه خبری “المیادین” “احمد الاسدی” سخنگوی ائتلاف فتح به ریاست “هادی العامری” در این باره گفت: اظهارات ژنرال “یحیی رسول” فرمانده نیروهای مسلح در خصوص تعدی [نیروهای امنیتی] به تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز ما را غافلگیر کرد.

وی افزود: ژنرال رسول حمله به تظاهرکنندگان روز یکشنبه را به بهانه تخلف از قوانین مربوط به امنیت بهداشتی [در خصوص مقابله با ویروس کرونا] توجیه کرد.

الاسدی اضافه کرد: همچنین خواهان این هستیم که ژنرال رسول از دستگاه‌های امنیتی ذیربط بخواهد حقوق شهروندان در قانون اساسی را رعایت کنند.

سخنگوی ائتلاف فتح افزود: فرمانده نیروهای مسلح اطلاعات غیر واقعی اعلام می‌کند و این مسأله ناشی از آن است که وی در صدد به انحراف کشاندن افکار عمومی [در عراق] است.

اظهارات الاسدی پس از آن روی می‌دهد که ژنرال رسول استفاده از مهمات جنگی و تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در بغداد و خیابان های اطراف منطقه امنیتی سبز پایتخت را تکذیب کرد.

روز گذشته (یکشنبه) شمار قابل توجهی از آوارگان اردوگاه «رفحاء»، خانواده های شهدا و زندانیان سیاسی دوران رژیم صدام از استان های جنوبی و مرکزی عراق برای برگزاری تجمع و اعتراض به قطع حقوق بازنشستگی در مسیرهای جنوبی بغداد هنگام ورود به پایتخت با حمله ماموران امنیتی مواجه شدند.

در فیلم هایی که از این حادثه منتشر شد چند نفر از معترضان زخمی شدند و صدای تیراندازی و شلیک گلوله نیز شنیده می شود.

نیروهای امنیتی عراق دیروز (یکشنبه) با بستن ورودی های جنوبی بغداد و منطقه سبز از پیوستن اهالی استان های جنوبی به معترضان جلوگیری کردند.

در همین حال، حمله روز گذشته ماموران امنیتی به تظاهرکنندگان واکنش های گسترده ای در محافل سیاسی و اجتماعی عراق به همراه داشت و بسیاری از شخصیت ها و تشکل های سیاسی این کشور آن را محکوم کردند.

نوری المالکی نخست وزیر اسبق، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی، ائتلاف الفتح، کمیسیون عالی حقوق بشر عراقو حسن الکعبی معاون اول رییس پارلمان عراق از جمله شخصیتها و تشکلهایی بودند که با صدور بیانیه ها و توییت­هایی تیراندازی و حمله نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان را محکوم کردند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=112586

برچسب ها

ثبت نظر

-