معجزه داروی فشار خون در درمان کرونا

  • کد خبر : 112443
  • 23 تیر 1399 - 20:31
معجزه داروی فشار خون در درمان کرونا

 

از معجزه مسواک زدن تا کودکان آمریکایی قربانیان کرونا | خبرگزاری صدا و سیما

برخی دانشمندان امیدوارند بتوانند به بیماران مبتلا به COVID-19 کمک کند. فشار خون در درمان کرونا دانشگاه مینسوتا دو کارآزمایی بالینی را با استفاده از این داروی عمومی ارزان قیمت آغاز کرده است.

به گزارش نیوز،  Losartan یک داروی فشار خون است که برخی دانشمندان امیدوارند بتوانند به بیماران مبتلا به COVID-19 کمک کند. دانشگاه مینسوتا دو کارآزمایی بالینی را با استفاده از این داروی عمومی ارزان قیمت آغاز کرده است.

ارزیابی اول با هدف اینکه آیا لوزارتان می‌تواند از نارسایی چند عضو بدن در افرادی که با علائم COVID-19 بستری هستند، جلوگیری کند. رویترز گزارش داد که ارزیابی دوم در خصوص این موضوع است که آیا این دارو می‌تواند از بستری شدن افراد در بیمارستان جلوگیری کند.( فشار خون در درمان کرونا )

لوزارتان مسیر ورود یک ماده شیمیایی موسوم به آنژیوتانسین ۲ به سلول‌های بدن را مسدود می‌کند که باعث افزایش فشار خون می‌شوند؛ بنابراین این دارو ممکن است به علت مسدود کردن مسیر ورود به سلول‌های بدن، باعث شود SARS-CoV-2 به گیرنده آنزیم آنژیوتانسین ۲ (ACE2) متصل شود، و به این طریق ممکن است مانع از ویروسی شدن سلول‌ها شود.

با این حال، مقاله‌ای که در ۱۱ مارس در ژورنال The Lancet منتشر شد، این احتمال را مطرح کرده است که دارو‌های رایج فشار خون بالا، مانند مهار کننده‌های ACE و مسدود کننده‌های گیرنده آنژیوتانسین (II (ARBs که شامل لوزارتان است، ممکن است بدن را تحریک کنند.

ACE2 بیشتر، ممکن است توانایی ویروس برای نفوذ به سلول‌ها را افزایش می‌دهد. یک مطالعه جدید روی ۳۵۵ بیمار مبتلا به COVID-19 در ایتالیا (مطالعه به زبان ایتالیایی) نشان داد که سه چهارم بیمارانی که فوت کردند دچار فشار خون بالا هستند و نویسندگان پیشنهاد می‌کنند این یکی از دلایل افزایش حساسیت آن‌ها است.

اخبار را از نیوز دنبال کنید …

تاثیر چک برگشتی در اعطای تسهیلات کرونا

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=112443

ثبت نظر

-