طلبه نباید وابسته به شهریه و منبر باشد

  • کد خبر : 110912
  • 22 تیر 1399 - 12:43
طلبه نباید وابسته به شهریه و منبر باشد

 

به گزارش نیوز، مصطفی آذرخشی در مطلبی نوشت:

بیست و یکسال پیش بود که دیدم پدرم در اتاقک کارگاهش بلند بلند گریه می کند؛ پرسیدم چی شده؟ گفت: استادصفایی رفت! او به رسم هر ماه، در سفر زیارتی امام رضا علیه السلام دچار سانحه تصادف شده بود.

خیلی زود یاد اولین برخوردم با ایشان افتادم؛ شبی در تهران مهمان منزل پدرم بودند؛ وقتی زنگ زدند من رفتم در را باز کنم تا از در وارد شدند سرم را بوسید و چه برخورد عجیبی داشت.

شیخ علی صفایی، از آن مربیان دینی بود که بی ریا و بی ادا، بذر محبّت می کاشت و با دانش و منشِ مثال زدنی اش، ذرّه ذرّه رویشِ شاگردانش را دنبال می کرد.

کتابهایش همه پرنیانی از علم و معنویت بود؛ یکی از اساتید بزرگ حوزه گفته بود عمق مطهری را با نثر شریعتی با هم داشت.

از مزایای ایشان بهره مندیِ گسترده از گنجینه ی ادعیه ی معصومین علیهم السلام بود؛ چقدر با شرح دعایِ مکارم الاخلاقش، جانِ تازه گرفتم.

می گفت طلبه نباید وابسته به شهریه و منبر باشد و خوب است که حرفه ای بیاموزد؛ در قم با همکاری پدرم کارگاهی برای کارِ طلبه ها و دانشجویان راه انداختند.

دغدغه ی رفع مشکلات مردم را داشت و درب خانه اش تا پاسی از شب، به روی عموم مردم باز بود. وقتی وارد می شدی، اول می پرسید شام خورده ای؟ اگر می گفتی نه، می رفت غذایی برایت آماده می کرد.

مشکلات اقتصادی و خانوادگی اطرفیانش خیلی ذهنش را درگیر می کرد و این حدیث امام رضا علیه السلام‌ ورد زبانش بود که ” بهترین زندگی را کسی دارد که اوضاعِ مردم در حیات او بهتر شود”

بی شک برای همیشه در خاطرِ مربیان خواهد ماند…

 به اهل کتاب و فرهنگ توصیه می کنم آثار ایشان را از دست ندهند:
مسئولیت و سازندگی
انسان‌ در دوفصل
نامه های بلوغ
رد پای نور
روزهای فاطمه
بهار رویش
غدیر
وارثان عاشورا
صراط
با جاری قرآن
ای قامت بلند امامت(درباره حضرت مهدی علیه السلام)

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=110912

ثبت نظر

-