مخالفت نماینده مجلس یازدهم با استیضاح حسن روحانی

  • کد خبر : 110543
  • 22 تیر 1399 - 5:50
به گزارش نیوز،

احمد نادری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اقدام اخیر برخی نمایندگان مجلس مبنی بر  جمع آوری امضا برای کلید زدن طرح سوال و حتی  استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس گفت: براساس اختیارات نظارتی  که در قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس برای  نمایندگان در نظر گرفته شده، وکلای ملت حق این را دارند که کابینه دولت و شخص رئیس جمهور را مورد سوال و حتی استیضاح خود قرار دهد.

اخبار سیاسی– وی افزود: در عین حال نمایندگان باید علاوه بر در نظر گرفتن این مسئله که چه زمانی از این حق قانونی استفاده کنند، لازم است در استفاده از این حق قانونی مصالح و منافع ملی را در نظر بگیرند. لذا علی رغم اینکه بنده طرح سوال رئیس‌جمهور را امضا کرده‌ام ولی  معتقدم که اساساً در شرایطی فعلی استیضاح رئیس جمهور به هیچ عنوان به  صلاح کشور نیست. در عین حال بر این باورم که در صورت حضور رئیس‌جمهور در صحن مجلس به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان، این جلسه باید در فضایی تخصصی و منطقی و عاری از هرگونه حاشیه و در کمال آرامش برگزار شود. 


بیشتر بخوانید:

جمع‌آوری امضا برای بنیوزری روحانی در مجلس

واکنش ربیعی به طرح سوال نمایندگان از رئیس جمهور

کارنامه ای که صادر نمی‌شود


نادری با تاکید دوباره بر این مسئله که با توجه به شرایط فعلی کشور، استیضاح رئیس جمهور را به در راستای منافع و مصالح کشور نمی‌داند، گفت: استیضاح رئیس جمهور موجب می‌شود ثبات نیم بندی که هم اکنون در داخل دولت وجود دارد نیز از هم گسسته شود. اگر چه اکثر قریب به اتفاق نمایندگان انتقادات جدی نسبت به عملکرد دولت دارند، ولی با توجه به اینکه مدت کمی به پایان دولت آقای روحانی باقی مانده، لازم است که به  حفظ و قوام ثبات نسبی دولت توجه کنیم و به همین جهت اگر چه که استیضاح رئیس‌جمهور از حقوق مسلم نمایندگان به شمار می‌رود ولی در شرایط فعلی مصلحت حکم می‌کند که این کار صورت نگیرد. 

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در شرایطی کنونی باید ضمن همکاری با دولت،  اهتمام جدی به بحث های نظارتی داشته باشیم تا در راستای حل مشکلات مردم از تحمیل هزینه های اضافه جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=110543

ثبت نظر

-