مرگ تلخ ۸ روباه به خاطر خودخواهی یک کشاورز در سمنان

  • کد خبر : 109828
  • 21 تیر 1399 - 14:25
مرگ تلخ ۸ روباه به خاطر خودخواهی یک کشاورز در سمنان
عبدوس مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه هشت قلاده روباه در یک استخر ذخیره آب کشاورزی مهدی‌شهر تلف شدند گفت: با توجه به نظر کارشناسی در این مورد سهل‌انگاری کشاورز منجر به تلف شدن حیوانات شده است.

به گزارش نیوز، او با بیان اینکه طبق آئین‌نامه ایمنی استخر‌های ذخیره آب، کشاورزان ملزم به فنس کشی پیرامون استخر ذخیره آب کشاورزی و ترمیم و بازسازی آن هستند افزود: با توجه به فصل گرما و نیاز حیوانات به آب انتظار می‌رود کشاورزان نسبت به ایمن‌سازی این استخر‌ها اقدام کنند تا از تلف شدن حیوانات پیشگیری شود.

خودخواهی کشاورز سمنانی باعث مرگ ۸ روباه شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سمنان با بیان اینکه فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی شد ابراز داشت: متهم در دادگاه به دلیل عدم رعایت آئین‌نامه‌های مذکور، علاوه بر پرداخت هزینه‌های دادرسی و حق‌الوکاله، بابت ضرر و زیان به محیط‌زیست نیز به جزای نقدی محکوم شد.

عبدوس اضافه کرد: استخر مذکور فاقد هرگونه حصار و فنس کشی لازم برای جلوگیری از ورود حیوانات و اشخاص و افراد بود لذا تلف شدن این تعداد قلاده روباه تنها نشان از قصور فرد متهم برای ایمن‌سازی محیط است که اگرچه ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست قابل جبران نیست، اما می‌بایست این مبلغ را واریز کند.

سریعترین و مطمئن ترین اخبار را در نیوز دات آی آر دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=109828

ثبت نظر

-