میدان موانع پنج گانه نظامی در گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش افتتاح شد

  • کد خبر : 107540
  • 19 تیر 1399 - 0:59
میدان موانع پنج گانه نظامی در گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش افتتاح شد

میدان موانع پنج گانه نظامی در گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش افتتاح شد

به گزارش نیوز و به نقل از روابط عمومی ارتش، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم با بیان اینکه ارتقای آمادگی رزمی باعث بازدارندگی و کور کردن چشم طمع دشمنان می‌شود، گفت: آمادگی هرچه بیشتر نیرو‌های مسلح عامل دفع و خنثی شدن تهدید‌های خارجی است.
امیر سرتیپ علی جهانشاهی افزود: با ساختار‌های جدید در نیروی زمینی، تیپ‌های سنگین پیاده به تیپ‌های واکنش سریع، مخصوص و متحرک هجومی تبدیل شده‌اند لذا نیرو‌های آن باید از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه ورزش‌های پنج‌گانه نظامی از مولفه‌های اصلی ارتقای آمادگی جسمانی کانیوزن نیروی زمینی است، گفت: این میدان پنج گانه نظامی، استاندارد و شامل ۲۰ مانع است و درصدد توسعه میدان‌های جدید موانع پنج‌گانه در سراسر کشور هستیم تا آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات پنج‌گانه کشور‌های جهان به دست بیاید.

امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش نیز در این مراسم ضمن تشکر از حمایت‌های هیات رئیسه محترم نزاجا و همچنین امیر محسن آذرافروز فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: توسعه ورزش‌های کاربردی یکی از راهبرد‌های تربیت بدنی ارتش است که این مهم با جانمایی در ۱۰ نقطه استراتژیک کشور در حال انجام است و اولین احداث آن در اصفهان (گروه ۴۴) کلید خورده است.

مسابقات پنجگانه نظامی شامل رشته‌های تیراندازی جنگی، شنا با مانع، عبور از میدان موانع، پرتاب نارنجک و دوی ۸ کیلومتر صحرانوردی برگزار می‌شود.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید سرخیلی رئیس هیات پنج گانه نظامی ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروزارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=107540

ثبت نظر

-