توضیح خداکرمی درباره نگرانی از ایجاد آرامستان جدید در تهران

  • کد خبر : 10753
  • 04 اسفند 1398 - 6:22

به گزارش نیوز به نقل از پانا ،ناهید خداکرمی  درباره گزارش مکان‌یابی گورستان جدید تهران که قرار بود هفته گذشته به کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ارائه شود، گفت: آرامستان فعلی تهران تا ۵ سال آینده  ظرفیت اش تکمیل می شود و مجبوریم مکان‌های جدیدی را برای آرامستان تهران پیدا کنیم به همین دلیل کارهای مطالعاتی آن از دو سال گذشته آغاز شده است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: اهمیت کار مطالعاتی مکان‌یابی برای آرامستان جدید تهران به این جهت است که هم باید تبعات زیست‌محیطی برای حریم تهران نداشته باشد و هم از نظر مکان‌یابی، مکانی باشد که برای این کار مفید و موثر باشد و نزدیک مناطق مسکونی نباشد. به همین دلیل کار مطالعاتی زمان‌بر شده است.

وی ادامه داد: مشاوران پروژه آرامستان جدید تهران به این نتیجه رسیدند که در هر پهنه‌ای از شهر تهران دسترسی به یک آرامستان داشته باشیم به همین دلیل است که آرامستان تهران در یک مکان نیست و در شمال شهر، در غرب و در جنوب که بهشت زهرا است مکان‌هایی را در نظر می‌گیریم و امیدواریم به زودی بتوان اعلام کرد. چون قراردادهایی باید منعقد شود و زمین خریداری یا واگذار شود که زمان‌بر است.

خداکرمی در پاسخ به این سوال که از نفوذ آب آرامستان جدید به آب‌های زیرزمینی نگرانی وجود دارد، آیا این موضوع آسیب‌شناسی شده است، بیان کرد: شهر تهران دارای سیستم فاضلاب است و اینطور نیست که آب‌های سطحی و آب‌های زیرزمینی به طور مستقیم وارد آبی شود که مردم مصرف می‌کنند. این نگرانی منطقی نیست ضمن اینکه تجزیه اجسادی که در خاک قرار می‌گیرد نیز تجزیه ظریف و پیچیده سلامت محور است و قطعا اگر متوفی بیماری خاصی داشته باشد همین الان هم در بهشت زهرا اینطور است و در شرایط دفن عادی نیست بنابراین جای نگرانی ندارد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: قدرت خاک برای تجزیه اجساد، زیاد است و اجساد می‌تواند تقویت خاک و زمین را هم به دنبال داشته باشد.

وی درباره ساماندهی گورستان‌های درون شهر و در پاسخ به اینکه آیا اجازه دفن جدید در این گورستان‌ها داده می‌شود، گفت: بعید می‌دانم این طور باشد مگر اینکه موارد خاصی در جاهای خاصی که طبق طرح و پروژه خواهد بود، انجام شود از جمله در امامزاده صالح که در شرایطی نادر، این کار صورت می‌گیرد ولی بعید می‌دانم در گورستا‌ن‌های دیگر دفن جدید داشته باشیم.


این مطلب برایم مفید است




۲


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=10753

ثبت نظر

-