ماجرای ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن به نمایندگان مجلس

  • کد خبر : 107288
  • 18 تیر 1399 - 18:20
به گزارش نیوز،

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهارداشت: اخیرا در فضای مجازی تاخت و تاز زیادی علیه مجلس درباره حقوق دریافتی نمایندگان می شود.

اخبار سیاسی– وی بیان کرد: به عده ای از همکاران ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن پرداخت شده است و عده ای تصور می کنند که قرار است هر ماه این مبلغ به نمایندگان پرداخت شود.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز برای اجاره خانه ۱۰۰ متری در محله های متوسط تهران به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان پول نیاز است و لازم است هیئت رئیسه مجلس در این باره شفاف سازی کند تا ابهامی وجود نداشته باشد.

در ادامه جلسه امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: مطلب شما بسیار درست است، چرا که تعداد زیادی از نمایندگان ما نماینده شهرستان ها هستند و به مدت چهار سال قرار است در تهران ساکن شوند و به همین دلیل این ودیعه به آنها داده می شود تا خانه ای را اجاره کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مبلغ منتشر شده مربوط به هزینه دفاتر نمایندگان در شهرستان‌ها است، گفت: دفاتر نمایندگان در شهرستان‌ها دایر است و حداقل دو یا سه نفر کارمند در آنجا فعالیت می‌کنند و قاعدتاً این افراد باید حقوق دریافت کنند و نباید هزینه دفاتر نمایندگان هم جز حساب دریافتی نمایندگان تلقی شود.

نایب رئیس مجلس متذکر شد: بیش از ۲۵۰ میلیون تومان ودیعه مسکن به صورت قرض الحسنه به نمایندگان داده می شود که این رقم به ۲۰۰ میلیون تومان در این دوره کاهش یافته است که بسیاری از همکاران با این مبلغ نتوانسته اند خانه ای در اطراف مجلس که جزو مناطق متوسط تهران است، پیدا کنند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: درباره ودیعه مسکن هم باید بگویم که همه نمایندگان ودیعه مسکن را دریافت نکرده‌اند و برخی از آنان چون بنده، این مبلغ را دریافت نکردیم و صرفاً نمایندگانی که نیاز به اجاره و رهن خانه داشتند، این ودیعه را دریافت کردند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=107288

ثبت نظر

-