صابون‌های آرایشی چه ویژگی هایی دارند

  • کد خبر : 106028
  • 09 مرداد 1400 - 9:37
صابون‌های آرایشی چه ویژگی هایی دارند

به گزارش نیوز: صورت یکی از اعضای مهم بدن است که در ظاهر و زیبایی افراد نقش بسزایی دارد. گرایش افراد برای زیبایی و جوان نگه داشتن پوست صورت، این قسمت از بدن را کانون توجه قرار داده است. شستن پوست یکی از مهم ترین راه های سالم نگه داشتن آن است. بنابراین شستشوی صحیح پوست و استفاده از شوینده ی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله قصد بر آن داریم که خصوصیات صابون‌ های آرایشی را برای شما توضیح دهیم.

صابون‌هایی که به منظور شستشو و پاک کردن دست و صورت استفاده می‌شوند صابون های آرایشی نا میده می شوند. مهندس حمید شیرازیان در خصوص صابون ها گفت: صابون‌هایی که به منظور شستشو و پاک کردن دست و صورت استفاده می‌شوند صابون های آرایشی نامیده می شوند.

>>>بیشتر بخوانید:

ضدعفونی‌کننده دست جایگزین شست‌وشو با آب و صابون است؟

وی ادامه داد: بدلیل حساسیت پوست بدن نسبت به مواد شیمایی باید در هنگام خرید صابون به چند نکته مهم توجه نمود: از جمله این که ۱-صابون را  از مراکز معتبر ویا داروخانه تهیه نمایید.۲-به مشخصات برچسب محصول ونوع صابون توجه نمود ۳-صابون حتما باید دارای پروانه بهداشتی ساخت یا مجوزورود بهداشتی از سازمان غذاو دارو باشد۴-ازخریدومصرف صابون های قاچاق( فاقدبرچسب اصالت ویامجوز بهداشتی) وتقلبی اکیدا” نمائید.

صابون‌ های آرایشی

مهندس حمید شسرازیان انواع صابون ازنظر نوع مصرف را به چهار دسته تقسیم کرد :

  ۱- صابون حمام و دستشویی ( صابون سخت ) :

صابون‌ های آرایشی؛ این نوع صابون‌ها به دلیل نوع مصرف آن مواد قلیایی موجود آن را باید به حداقل کاهش داد و همچنین نرم‌کننده،  اسانس و رنگ اضافه کرد.و بایستی ویژگیهای استاندارد و ضوابط بهداشتی در تهیه آنها رعایت گردد.

۲- صابون رخت‌شویی :

صابون‌های رخت‌شویی از مواد چربی ارزان تولید می‌شود. از این صابون برای شستشوی لباس استفاده می‌شود.ممکن است صابون رخت‌شویی به شکل پودر برای مصرف لباسشویی نیز استفاده شود.

 ۳- صابون طبی :

از صابون‌های طبی برای درمان بیماری‌های عفونی پوستی و قارچ‌های پوستی استفاده می‌شود. در این نوع صابون از اسید بوریک و اسید روی ، یدید ، کلرید جیوه ۲ ، استتارت مس ۲ ، قطران استفاده می‌شود.که صرفا با دستور پزشک باید مورد استفاده قرار گیرد

صابون‌ های آرایشی

 ۴-صابون‌های مخصوص ماشین لباسشویی :

این نوع صابون‌ها با فرمولاسیون مخصوص صرفا جهت استفاده در ماشین های لباسشویی کاربرد دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=106028

ثبت نظر

-