۵۴ زن با بچه ای در شکم کرونا گرفتند / در خراسان رخ داد

  • کد خبر : 104593
  • 16 تیر 1399 - 4:27
۵۴ زن با بچه ای در شکم کرونا گرفتند / در خراسان رخ داد

به گزارش نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، طاهره رام، روز یکشنبه اظهار داشت: از ابتدای برنامه غربالگری در استان ۵۴ بانوی باردار به کرونا مبتلا شده اند اما خوشبختانه تاکنون هیچ مادر بارداری بر اثر ابتلا به کرونا فوت نکرده است.

وی بیان کرد: مادران باردار به عنوان گروه پرخطر، باید نسبت به سایر افراد با دقت و توجه بیشتری نکات بهداشت فردی از جمله ماندن در منزل و به خصوص استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل را رعایت کنند.

رام عنوان کرد: مادران باردار با انجام تمرینات بدنی سبک، راه رفتن در منزل و تحرک کافی، رعایت نکات ایمنی، اصول بهداشتی و تغذیه ای و حفظ آرامش می توانند به سلامت خود و جنین کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: مادران باردار در صورت بروز هر نوع مشکلی می توانند از طریق تماس با مراکز بهداشتی زیر پوشش، راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان خراسان شمالی در یک هفته اخیر از نظر همه‌گیری کرونا تا مرز هشدار پیش رفته بود.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، میزان شیوع ویروس کرونا در این استان در مقایسه با ۲ هفته گذشته رو به افزایش است و شهرستان های فاروج، شیروان، بجنورد و جاجرم در حالت نارنجی و شهرستان های اسفراین، گرمه و راز و جرگلان در وضعیت زرد ابتلا قرار دارند.

مانه و سملقان، تنها شهرستان با وضعیت سفید در خراسان شمالی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=104593

ثبت نظر

-