ممنوعیت غذایی در بارداری/غذاهای که نباید در بارداری بخورید!

  • کد خبر : 104579
  • 08 مهر 1400 - 12:20
ممنوعیت غذایی در بارداری/غذاهای که نباید در بارداری بخورید!

به گزارش نیوز: دوران بارداری دوران شیرن اما سختی است که باید بیشتر مراقب خورد و خوراک خود باشیم در این دوران هوس هایی است که برخی اوقات ناگهانی و گاهی کاملاً خاص و و عجیب و غریب هستند.در هنگام بارداری باید توجه کنند که غذاهای ممنوعه مصرف نکنند. حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل در طول بارداری بسیار مهم است. این همچنین به معنای آگاهی از چیزی است که نمی توانید، در این دوران بخورید.در ادامه با نیوز همراه باشید با ممنوعیت غذایی در بارداری:

 بیشتر غذاها در دوران بارداری کاملاً بی خطر هستند، اما غذاهایی وجود دارند که نباید آن ها را بخورید. در اینجا چهار ماده غذایی آورده شده است که در دوران بارداری نباید مصرف کنید.

ممنوعیت غذایی در بارداری:

۱٫ غذاهای دریایی دودی و یخ زده

باید از خوردن غذاهای دریایی دودی و یخچالی با مارک تند و تیز در دوران بارداری اجتناب شود. آن ها حاوی یک باکتری به نام لیستریا مونوسیتوژنز هستند که باعث ایجاد لیستریوز می شود. یک بیماری با علائمی مانند استفراغ و اسهال است. این می تواند باعث بیماری در نوزادان و یا حتی سقط جنین شود.

ممنوعیت غذایی در بارداری

نکته دیگر اینکه غذاهای دریایی فرآوری شده حاوی مقادیر زیادی نمک هستند، که ممکن است منجر به افزایش فشار خون یا تورم قسمت هایی از بدن در زنان باردار شود.

۲٫ تخم مرغ خام

ممنوعیت غذایی در بارداری؛ ممکن است خوردن تخم مرغ در این دوران برای شما لذت بخش باشد. اما هرچیزی که حاوی تخم مرغ خام باشد، در طی این ۹ ماه باید از خوردن آن جلوگیری شود. این شامل غذاهایی است که همه ما آن ها را می شناسیم و دوست داریم، مثل سس مایونز خانگی، سس سزار، تیرامیسو و غیره است.

تخم مرغ

این امر به این دلیل است که تخم مرغ های خام می توانند باکتری مضر به نام سالمونلا داشته باشند که باعث اسهال، سردرد، درد شکم، استفراغ شدید و تب بالا می شود. در حالی که سالمونلا به طور مستقیم بر کودک تأثیر نمی گذارد، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و بنابراین می تواند مانع رشد کودک شود.بهترین راه حل این مشکل خرید تخم مرغ های پاستوریزه است. تخم مرغ های را تا زمانی که زرده کاملا محکم شود طبخ کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

سیگار کشیدن در دروان بارداری چه خطراتی برای کودکان ایجاد می کند!

۳٫ گوشت های فرآوری شده

ممنوعیت غذایی در بارداری؛ بهتر است از خوردن گوشتهایی مانند هات داگ ها اجتناب شود. این گوشت ها حاوی باکتری های لیستریا هستند که می توانند از مادر به جفت منتقل شوند و باعث عوارض شدید و حتی مرگ جنین می شوند.اگر قصد خوردن هر نوع غذای گوشتی را دارید، بهترین راه حل این است که آن ها را گرم کنید، زیرا درجه حرارت بالا باعث کاهش لیستریا می شود.

ممنوعیت غذایی در بارداری

۴٫ شیر خام پاستوریزه نشده

ممنوعیت غذایی در بارداری؛ نوشیدن شیر خام در دوران بارداری نه تنها هیچ مزایایی برای شما ندارد، بلکه می تواند شما را در معرض خطر تعدادی از بیماری های ناشی از مواد غذایی قرار دهد. چنین فرآورده های شیری حامل باکتری ها و عفونت هایی هستند که برای شما و جنین در حال رشد مضر می باشند، از جمله سالمونلا، لیستریا، کولی و انگل  کریپتوزپوریدیوم.

به همین دلیل بهتر است که همیشه از محصولات با شیر ​​پاستوریزه استفاده کنید، زیرا این مواد در دمای بالا قرار می گیرند که به طور خاص برای از بین بردن میکروب های ایجاد کننده بیماری انجام می شود. همچنین می توانید گزینه های غیر لبنی مانند سویا، برنج، بادام یا شیر جو را انتخاب کنید، زیرا این مواد مغذی و بی خطر هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=104579

ثبت نظر

-