اداره کل تهران جای آقازاده‌هاست!

  • کد خبر : 103687
  • 15 تیر 1399 - 9:42
اداره کل تهران جای آقازاده‌هاست!

نیوز/ مهری رنجبر؛ این روز‌ها خیلی‌ها افسوس داشته‌های قبل را می‌خورند. دلتنگ روز‌های خوشی که عادی شده بود و حالا حسرت یک لحظه همان زندگی عادی را می‌خورند و برگشت آن روز‌ها شده آرزوی‌شان. فرقی ندارد، مردم عادی و ورزشکار هم ندارد. علی پاکدامن، شمشیرباز المپیکی سابر هم همین اوضاع را دارد. او می‌گوید: «تازه قدر زندگی قبل را می‌دانیم.» پاکدامن هرچند خوشحال است فدراسیون با حقوق ماهانه هوای‌شان را دارد، اما حسابی از اداره کل ورزش و جوانان تهران شاکی است. شاکی بابت اینکه هنوز استخدامش نکرده است.

این روز‌ها چطور می‌گذرد؟
تمرین می‌کنم، اما به خاطر کرونا دست و پا شکسته. این روز‌ها تازه قدر زندگی قبل را می‌دانیم و تازه متوجه شده‌ایم که چه زندگی راحتی داشتیم. آن موقع ناشکر بودیم. چقدر از تمرین خسته می‌شدیم، وای چقدر مسابقه می‌دادیم، اما حالا چی؟ نه خبری از مسابقه هست و نه تمرین درست و حسابی.

شما مثل تکواندوکاران و بوکسور‌ها مشکل حقوقی ندارید؟
فدراسیون به ما حقوق کارمندی می‌دهد، اما به لطف تورم هزار درصدی حقوقی که ما می‌گیریم به چشم نمی‌آید، به همین دلیل هم ما در سایه کار می‌کنیم با آموزش شمشیربازی. از طرفی ما در شمشیربازی چهار المپیکی هستیم، اما تکواندوکاران یا بوکسور‌ها تعدادشان بیشتر است و همین شرایط را خیلی سخت می‌کند برای فدراسیون‌ها. ولی در مجموع شرایط هم برای مردم و هم ورزشکاران خیلی سخت است.

چطور؟
برای بازی‌های آسیایی ۴۰ تا سکه به ما می‌دهند که طبق قانون سفت و سخت امروز حتی اتم را هم نمی‌تواند تکان دهد. در واقع به ما ۱۰ تا ۲ میلیون می‌دهند که پول پراید هم در نمی‌آید.

راستی برای شما قانون استخدام در اداره ورزش اجرا نمی‌شود؟
من سه مدال بازی‌های آسیایی دارم، ۱۵ سال است شمشیرباز تیم ملی هستم و نفر اول ورزشکاران تهرانی، اما در تربیت بدنی استان تهران جایی ندارم. در اداره کل ورزش و جوانان تهران جا برای آقازاده‌هاست نه من قهرمان. جواب اداره کل به ما نمیشه و نداریم است. در حالی که دو بار سهمیه المپیک گرفته‌ام.

یعنی واقعاً اداره کل ورزش و جوانان تهران نمی‌تواند شما را استخدام کند؟
ساختمان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مثل وزارتخانه می‌ماند. محمد رهبری، هم‌تیمی من سه سال است در اداره کل ورزش رشت استخدام شده، اما من هر بار رفتم نشد. خنده‌دار است قانونی که دولت تصویب کرده و به‌رغم وسعت زیاد اداره کل تهران، شامل حال ما تهرانی‌ها نمی‌شود.

پس برای درآمد چه‌کار می‌کنی؟
من این روز‌ها دو روز در هفته تمرین می‌کنم و بعضی روز‌ها هم می‌روم بازار پیش برادرم، کم‌کم دارم کاسب می‌شوم (با خنده).

از بسته کمپ تمرینی مجازی راضی هستی؟
بسته که خیلی خوب بود. وسایل ضروری تمرین بدنسازی بچه‌ها را یک‌جا دارد؛ کش، دمبل، وزنه ۱۰ کیلویی. البته من وزنه را خودم داشتم کاش وزنه ۱۷/۵ یا ۲۰ کیلویی داشت البته به نظرم کوله اش از همه کاربردی‌تر بود. کانال تمرین هم خیلی خوب است و دکتر بهرامی‌نژاد تمرینات خیلی کاربردی می‌گذارد. با این وسایل و تمرینات بچه‌های المپیکی راحت می‌توانند بدن‌های‌شان را آماده کنند.

پس خیلی راضی هستی؟
راضی‌ام. البته که هر کدام از ورزشکاران یکسری تمرینات تخصصی لازم دارند. ما هم همین‌طور، اما برای تمرین تخصصی باید روی پیست برویم.

شما کانال تمرینی هم دارید که آقای فخری یا قربانی تمرینات را چک می‌کنند؟
پیمان فخری و قربانی خیلی پیگیر تمرین و وضعیت بچه‌ها هستند. بچه‌ها از تمرینات فیلم و عکس می‌گذارند. آن‌ها حتی پیگیر هستند که ما اضافه وزن پیدا نکنیم. من اوایل قرنطینه که تمرین خاصی هم نداشتم به دلیل اینکه رعایت هم نمی‌کردم خیلی چاق شده بودم، اما کم‌کم با رعایت به سر وزن برگشتم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=103687

ثبت نظر

-