باشگاه آنتورپ: به توصیه فیفا عمل نمی‌کنیم، «بیرو» باید بیاید

  • کد خبر : 103400
  • 14 تیر 1399 - 8:58
باشگاه آنتورپ: به توصیه فیفا عمل نمی‌کنیم، «بیرو» باید بیاید

به گزارش نیوز، همان‌طور که قبل از بازی پرسپولیس و پیکان نوشتیم، علیرضا بیرانوند گلر پرسپولیس از تاریخ ۱۲ تیر و با توجه به قراردادی که با باشگاه آنتورپ بلژیک منعقد کرده، حق همراهی پرسپولیس را در تمرینات و بازی‌های لیگ برتر ندارد و مجبور است طبق برنامه کادر فنی آنتورپ به صورت اختصاصی تمرین کند. باشگاه پرسپولیس هم بعد از این موضوع به باشگاه آنتورپ نامه زد و از آن‌ها خواست تا اجازه دهند علیرضا تا پایان فصل در پرسپولیس بماند. بعد از گذشت ۲۴ ساعت از نامه پرسپولیسی‌ها، مدیران آنتورپ جواب این نامه را دادند. همچنین در این بین اتفاقات جالبی افتاد که گزارش کامل آن را در ادامه می‌خوانید.

صحبت‌های خواجه‌وند
مهدی خواجه‌وند، مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس دیروز در اظهارنظری عجیب اعلام کرد با توجه به دستورالعمل فیفا و همپوشانی دو قرارداد، بازیکنانی که با تیم جدیدی قرارداد بستند، می‌توانند تا پایان فصل فوتبالی در تیم سابق‌شان بمانند. مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که با یک جست‌وجوی ساده و پیدا کردن دستورالعمل جدید فیفا می‌شود فهمید که این‌طور نیست و همان‌طور که در گزارش قبلی که روز پنج‌شنبه نوشتیم، فیفا اعلام کرده دو طرف قرارداد با هم توافق کنند و هیچ اجباری در این زمینه وجود ندارد.

Recommend کلمه‌ای که بلژیکی‌ها به آن استناد کردند
در دستورالعمل جدید فیفا به خاطر ویروس کرونا و شرایط خاصی که در دنیا به وجود آمده، یک کلمه بسیار مهم وجود دارد و آن هم Recommend است. معنی این کمله به زبان فارسی توصیه است و باشگاه آنتورپ با استناد به این کمله می‌گوید هیچ اجباری برای در اختیار قراردادن بیرانوند به پرسپولیس وجود ندارد و فیفا در این موارد فقط توصیه می‌کند. به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس و به خصوص بخش بین‌الملل و حقوقی آن به این نکته توجه نکردند که گفتند بیرانوند می‌تواند تا پایان فصل در پرسپولیس بماند.

باشگاه آنتورپ: به توصیه فیفا عمل نمی‌کنیم
باشگاه آنتورپ هم در جواب نامه پرسپولیسی‌ها اعلام کرد به هیچ عنوان حاضر نیست بیرانوند را در اختیار پرسپولیس بگذارد و به توصیه فیفا عمل نخواهد کرد. آن‌ها اعلام کردند برای جذب علیرضا به باشگاه پرسپولیس پیش‌قسط دادند و بیرو در حال حاضر بازیکن آنتورپ به حساب می‌آید. از همین رو بیرانوند حق همراهی پرسپولیس را ندارد و مجبور است طبق دستورات تمرینی که مربی گلر‌های آنتورپ برایش فرستاده به صورت انفرادی تمرین کند.

باشگاه پرسپولیس هیچ استعلامی از فیفا نگرفته است
با وجود اینکه باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بیرانوند می‌تواند تا پایان فصل در این تیم بماند و برای این ادعا به دستورالعمل فیفا استناد کرده، ولی آن‌طور که شنیدیم از طرف باشگاه پرسپولیس هیچ نامه‌ای به فیفا ارسال نشده و هیچ استعلامی از فیفا نگرفتند. به نظر می‌رسید استعلام از فیفا ساده‌ترین کار ممکن برای باشگاهی مثل پرسپولیس باشد، ولی معلوم نیست چرا همین کار ساده را هم انجام ندادند.

علیرضا به زودی ویزای بلندمدت می‌گیرد
در گزارش قبلی نوشتیم علیرضا در یک صورت ویژه می‌تواند راهی بلژیک شود و آن هم این است که بیرانوند را جزو افراد خاص حساب کنند. شنیده‌ها حاکی از آن است که بعد از کلی رایزنی و نامه‌نگاری‌های مختلف، سفارت بلژیک بیرانوند را جزو افراد ویژه و خاص قرار داده و بیرو به زودی برای گرفتن ویزای بلندمدت خود راهی سفارت بلژیک در تهران خواهد شد. بعد از این کار و پشت سر گذاشتن یکسری مراحل اداری مشکل بیرانوند برای سفر به بلژیک حل خواهد شد و علیرضا به بروکسل سفر خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=103400

ثبت نظر

-