دست از سر فرهاد بردارید

  • کد خبر : 102409
  • 12 تیر 1399 - 22:38
دست از سر فرهاد بردارید

به گزارش نیوز، محسن بیاتی‌نیا در دفاع از صحبت‌هایی که فرهاد مجیدی درباره هجمه‌های اخیر نسبت به خودش بیان کرد، از همه پیشکسوتان خواست اجازه دهند این مربی جوان کارش را تا پایان انجام دهد بعد درباره اش با بررسی نتایجش نظر بدهند. مهاجم اسبق استقلال با نیوز حرف زد.

آقای بیاتی‌نیا! چرا استقلال نمی‌تواند از گل‌های زده اش محافظت کند؟
ساختار دفاعی استقلال ایراد دارد. این تیم در دفاع اصلاً خوب کار نمی‌کند. شلوغی زیادی درون محوطه جریمه استقلال می‌بینیم در حالی که هیچ‌کس شرح وظیفه اش را نمی‌داند. در حالی که گاهی با ۵ نفر در دفاع می‌توان مقابل ۷ بازیکن حریف موفق بود.

چطور؟
این در شرایطی است که بازیکنان در جای درست باشند، فواصل بین آن‌ها دقیق باشد و موقعیت‌سنجی مدافعان درست باشد. پرتعداد بودن در دفاع تضمینی بر موفقیت نیست. در دیدار با فولاد روی گل اول و دوم دیدیم چه اتفاقی رخ داد. روی گل اول ۵ بازیکن آبی یک طرف بودند ولی بازیکن فولاد راحت در فضای باز ضربه سرش را زد. در گل دوم هم دو نفر توپ را بردند و گل زدند و برگشتند!

این به تغییرات دائمی در خط دفاع استقلال ربطی دارد؟
قطعاً! در تیم فوتبال کمترین تغییر درون دروازه است و بعد در دفاع، بعد در خط هافبک و در نهایت در حمله، چون اگر در حمله توپ از دست برود سه خط دیگر پشت‌سرش هستند و اگر در هافبک توپ لو برود دو خط دیگر پشت‌سر هستند. از طرفی دفاع را به بازیکنان باتجربه می‌سپارند و اغلب بازیکنان جوان را در خط حمله به‌کار می‌برند، چون دفاع علاوه بر ثبات ترکیب به تجربه بالا هم نیاز دارد.

با صحبت‌های فرهاد مجیدی علیه منتقدانش موافق هستید؟
من حامی اعتماد به جوانان هستم. فرهاد مجیدی هم برای اینکه بازیکنان تیمش بابت شرایط ایجاد شده ناامید نشوند حس کرده این حرف‌ها را بزند. من با او موافق هستم و فکر می‌کنم پیشکسوتان باید کمی صبور باشند. گرچه خیلی‌ها هم تنها نگران استقلال هستند ولی قطعاً برخی هم تنها به فکر کنار زدن مجیدی هستند.

الان او را حمایت می‌کنید؟
یک اصل داریم که در آن می‌گوید شما هر کاری در طول مدت زمان فعالیت تان انجام دهید نتیجه اش در پایان مشخص می‌شود. در نتیجه من معتقدم الان که مجیدی با همه توان در حال کمک برای بهتر شدن نتایج استقلال است باید در آرامش به او کمک کنیم. قطعاً اگر او راه را اشتباه رفته باشد در نهایت نتایجش این موضوع را مشخص می‌کند ولی انتقاد چشم‌بسته امروز تنها باعث می‌شود مجیدی تمرکزش را از دست بدهد. مانند آشپز جوانی که بالای سرش بایستید و دائم با او حرف بزنید و نکات مدنظرتان را یادآوری کنید. قطعاً تمرکزش را از بین می‌برید. باید به فرهاد فرصت داد تا کارش را بکند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=102409

ثبت نظر

-