کسی جرات گفتن این حرف‌ها را ندارد

  • کد خبر : 102175
  • 12 تیر 1399 - 16:00
کسی جرات گفتن این حرف‌ها را ندارد

سخنان انتقادی مصطفی هاشمی‌طبا از نحوه اداره اقتصاد کشور در شرایط تحریم؛

مصطفی هاشمی‌طبا فعال سیاسی اصلاح‌طلب و معاون رئیس‌جمهوری در دولت اصلاحات معتقد است که در شرایط تحریمی باید برای اقتصاد بدون نفت برنامه‌ریزی کنیم و تکلیف مان با مدیریت آب و انرژی روشن باشد و واقعیت‌ها را به مردم بگوییم.

به گزارش نیوز، هاشمی‌طبا به «تجارت فردا» گفت: وقتی ما تحریم هستیم و رویکردمان این است که «ان‌شاءالله تمام می‌شود» یا دولت ترامپ تمام می‌شود و… یعنی صرفاً امید داریم به اینکه تحریم تمام شود تا وضعمان بهتر شود، نتیجه مناسب نخواهد بود. الان آقای روحانی اصل را بر این گذاشته است که ان‌شاءالله رابطه با خارج خوب می‌شود و اصل اقتصاد را بر تحریم نگذاشته است.

او تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در دنیا حرف انقلابی بزنیم باید اصل را بر تحریم بگذاریم. اصل را بر عدم دریافت ارز نفتی بگذاریم. رهبر انقلاب هم بارها گفته است ولی هیچ‌کس این کار را نمی‌کند. مجلس هم باید همین کار را بکند. باید در جلسات بر فرض نبود ارز نفتی تصمیم بگیرند که کشور را چطور اداره کنند. در شرایط تحریمی باید با منابع طبیعی چطور رفتار کرد، مدیریت آب و برق و سوخت چگونه باشد، نیازهای مردم چطور تامین شود، مردم چقدر توقع داشته باشند، سبک زندگی مردم چه باشد و… کسی جرات این حرف‌ها را ندارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: مثلاً می‌گوییم در شرایط تحریم سبک زندگی باید تغییر کند، بعد می‌گوییم درست است اما باید در این زمینه تحقیق شود و بعد هم معلوم نیست فرآیند ادامه می‌یابد یا خیر و اصلاً تحقیق می‌شود و عملی صورت می‌گیرد یا نه. آقای قالیباف هم با نیت و تصمیمات خوب وارد مجلس شورای اسلامی شده است اما از آنجا که تصمیمات در کشور ما کوتاه‌مدت است و به مردم نمی‌گوییم تحریم چه بلایی بر سر ما آورده است و ما چه برنامه‌ای داریم و مردم چقدر باید خود را جمع‌وجور بکنند و مواردی از این دست، همین‌طور همیشه سردرگم هستیم. ایشان هم تلاش خواهد کرد و امیدواریم جواب بگیرد ولی با شرایط موجود چشمم آب نمی‌خورد.


این مطلب برایم مفید است




۵


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=102175

ثبت نظر

-