چند نکته در مورد ورزش کردن در تابستان که باید رعایت کنید

  • کد خبر : 100939
  • 09 مرداد 1400 - 13:06
چند نکته در مورد ورزش کردن در تابستان که باید رعایت کنید

به گزارش نیوز: ترکیب هوای گرم و رطوبت بالا ورزش کردن در فصل تابستان را دشوار می‌کند اما نمی‌تواند خطرناک باشد. ورزش کردن در تابستان باید طبق اصول خاص مربوط به گرما باشد، مثلا باید بیش از بقیه مواقع آب نوشید و نکات دیگر که در ادامه آمده هست. ورزش در فصل تابستان و در هوای گرم نیازمند مراقبت‌های خاصی هست. معمولا ورزشکاران در این فصل اشتباه‌هایی را مرتکب می‌شوند که ممکن است باعث آسیب به بدن شود.

اشتباهاتی که نباید در ورزش در فصل تابستان انجام داد عبارتند از:

1/کم آب نوشیدن

در فصل تابستان بدن از آب برای تنظیم‌ها بهره‌گیری می‌کند. هنگامی که آب بدن کم شود کارایی نیز کم‌تر شده و بدن احساس خستگی می‌کند، همیشه در ورزش‌های طولانی مدت یک بطری آب همراه داشته باشید. دو لیوان آب قبل از شروع ورزش بنوشید. بهتر است کم‌تر از نوشیدنی‌هایی که کافئین دارنداستفاده کنید.

ورزش کردن در تابستان

۲٫ عدم استفاده از کرم ضد آفتاب

ورزش کردن در تابستان؛ حتی اگر هوا ابری بود از ضد آفتاب استفاده کنید. بهتر است SPF ضد آفتاب ۳۰ یا بالاتر باشد. هر ۴۵ تا ۶۰ ‌دقیقه ضد آفتاب را تجدید کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث ایجاد سرطان پوست می‌شود.

۳٫ زمان را چک نکردن

به یاد داشته باشید که دما در فصل تابستان بسیار بالاست و باید زمانی که می‌خواهید ورزش کنید را چک کنید. بین ساعت ۱۰ صبح تا سه بعد از ظهر در فضای باز ورزش نکنید. صبر کنید تا هوا خنک‌تر شود.

>>>بیشتر بخوانید:

این گونه ورزش کردن را یک عادت روزانه کنید

۴٫ رفتن به کوهستان بدون آمادگی جسمانی

در هوای گرم تابستان کوهنوردی و ورزش در اتفارعات نیازمند آمادگی جسمانی بیشتری است، اگر بدن شما آمادگی لازم را دارد اینکار را انجام دهید.

۵٫ نداشتن لباس ورزش مناسب

لباس‌های پلی‌استر مناسب ورزش در هوای تابستان و فضای باز نیستند. از لباس‌های سبک‌تر استفاده کرده و رنگ‌های روشن بپوشید. لباس‌های پنبه‌ای مناسب‌ترند.

۶٫ مصرف نکردن الکترولیت‌ها

در هنگام ورزش و وقتی عرق کردید مواد خوراکی حاوی الکترولیت بیشتر مصرف کنید. خوردن شیرکاکائو، موز و بادام می‌تواند مناسب باشد.

 

ورزش کردن در تابستان

۸٫ ورزش بیش از حد:

خستگی را نادیده نگیرید. ورزش بیش از حد در تابستان ممکن است خطرناک باشد و باعث بیهوشی و حالت تهوع شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=100939

ثبت نظر

-